Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 5: test & executie
Aflevering 5: test & executie
Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 5?
Re: Aflevering 5: test & executie
Leuk dat ze maar 15 vragen krijgen in eerste instantie! Dat geeft nog ruimte om bij te sturen. Ben benieuwd naar volgende week.
Ranomi was door het verkeerde woord buitengesloten. Ze kreeg “klein” als eigenschap, en dat was verkeerd. Met de Morse code letters zou je ook “taaiste” kunnen maken: hier, als je allemaal Ls in “slim,” “sluw,” en “slinks” ziet denk je niet snel aan—je gaat ervan uit dat het een woord van 4 of 5 letters met een S of een L is.
Ranomi vraagde wie dit haar had gedaan: Jurre of Daniël. Zelf acht ik de kans dat Jurre dit deed klein omdat hij te openlijk molt. Daniël verdenk ik ook niet meer: hij had geen geld hier opnieuw moeten halen. Zijn medekandidaten vertrouwen Daniël toch niet en hij wil jokers.
In 5.2 moeten de deelnemers die buiten zijn de TAAL (niet de code, maar de taal) van het licht gebruiken om de slot te openen voor die morse code “sleutels” (papieren). Dus zoek ik de mol tussen Nabil en Anke (meertaligen).
Citaat van Frank:
Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 5?
Er is geen…
Nee, beetje dom van me, maar op het moment dat Rik neemt Nabil en Soy mee met die koffertjes, dat geld is UIT DE POT eind aflevering 4. Zo wordt het nooit beschreven.
Ze kunnen het terugverdienen, maar het is eigenlijk weg.
Anke (jullie vertrouwen me) en Nabil (ik had mijn koffer aan Annick moeten geven) zijn hierdoor de hoofdverdachten. Daarbij wil ik wel noteren dat Daniël, die de derde hoge koffer krijgt NIET met Rik weggaat door Anke’s keuzes. Daniël heeft dan ook de meeste geld van de drie verdiend.
Edit: de stand van de pot is verdwenen van de afleveringen na aflevering 2! Ik wou de exacte hoeveelheid benoemen, maar kan niks nu terugkijken… het was zo’n €8350 eind aflevering 4 en is nu zo’n €6000 plus. Geld lenen kost geld zo te zeggen, en ze willen dit verdoezelen.
Gewijzigd op 5 februari 2023 om 17:28 uur.
Over de afleveringstitels heb ik een topic gemaakt onder 'Algemeen'.
Gewijzigd op 6 februari 2023 om 10:51 uur.
Citaat van Maaikepaaik:
Leuk dat ze maar 15 vragen krijgen in eerste instantie! Dat geeft nog ruimte om bij te sturen. Ben benieuwd naar volgende week.
Vorige week kwam de vuurwerkopdracht ter sprake, aangezien je bij de koffertjes moet zien terug te komen naar je stoel als je rood hebt. Dat lijkt bij 'maar 15 testvragen' wederom het geval. Test, een opdracht waarbij afvaller zijn vel kan redden, en dan de laatste 5 vragen maken. Dan is een finale met 4 niet ondenkbaar.
Citaat van chihiro:Citaat van Maaikepaaik:
Leuk dat ze maar 15 vragen krijgen in eerste instantie! Dat geeft nog ruimte om bij te sturen. Ben benieuwd naar volgende week.Vorige week kwam de vuurwerkopdracht ter sprake, aangezien je bij de koffertjes moet zien terug te komen naar je stoel als je rood hebt. Dat lijkt bij 'maar 15 testvragen' wederom het geval. Test, een opdracht waarbij afvaller zijn vel kan redden, en dan de laatste 5 vragen maken. Dan is een finale met 4 niet ondenkbaar.
Dan zouden we een soort van herhaling krijgen dezelfde opdracht, maar voor mij mag het wel hoor!
Gewijzigd op 8 februari 2023 om 11:14 uur.
Citaat van mmhmjanssen:Citaat van chihiro:Citaat van Maaikepaaik:
Leuk dat ze maar 15 vragen krijgen in eerste instantie! Dat geeft nog ruimte om bij te sturen. Ben benieuwd naar volgende week.Vorige week kwam de vuurwerkopdracht ter sprake, aangezien je bij de koffertjes moet zien terug te komen naar je stoel als je rood hebt. Dat lijkt bij 'maar 15 testvragen' wederom het geval. Test, een opdracht waarbij afvaller zijn vel kan redden, en dan de laatste 5 vragen maken. Dan is een finale met 4 niet ondenkbaar.
Dan zouden we een soort van herhaling krijgen dezelfde opdracht, maar voor mij mag het wel hoor!
Ik vind deze verandering (als dat zo is) mooi. En 1 afvallerloze aflevering kan ook: dan elke aflevering nog een afvaller en dan een finale met 3.
Gewijzigd op 8 februari 2023 om 13:52 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.