Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 6, opdracht 3
Aflevering 6, opdracht 3
Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 6?
De derde opdracht is boogschieten.
Gewijzigd op 11 februari 2023 om 21:08 uur.
Re: Aflevering 6, opdracht 3
Team Ranomi-Jurre-Nabil verdoen onnodig veel tijd met eerst wat pijlen vangen en dan om beurten schieten. Past in het molstraatje.
Dat Anke-Soy-Daniel bijna het geld lieten liggen bracht me op het idee dat Soy misschien wel te goed met de boog om ging en per ongeluk het geld-ei eraf heeft geschoten.
In eerder seizoen had de mol ook met boogschieten geoefend, destijds om hooibalen in brand te schieten.
Het team van Anke miste bijna het geld, het is dat Anke een ei dubbel checkte. Het ei waar het geld in zat was het ei waar Daniël eerst met zijn voet op ging staan. Hij checkte daarna een ander ei. Soy checkte 2 eieren en gooide die op een andere plek op de grond, die waren dus inderdaad leeg.
Citaat van Sjurk:
Het team van Anke miste bijna het geld, het is dat Anke een ei dubbel checkte. Het ei waar het geld in zat was het ei waar Daniël eerst met zijn voet op ging staan. Hij checkte daarna een ander ei. Soy checkte 2 eieren en gooide die op een andere plek op de grond, die waren dus inderdaad leeg.
Dit zou Anke ook kunnen doen omdat zij het idee heeft dat zij in de gaten wordt gehouden door Daniël en/of Soy. Als je dan zo opzichtig het geld laat liggen dan weten de mannen ook wel genoeg. Plus de insteek van de opdracht was eigenlijk geen geld verdienen maar het kopen van die koffers.
Vond het zelf met het pijlen vangen wel opmerkelijk dat Anke (in haar worden) achterin stond. Ze leek de mannen een beetje te observeren of zou het een gewaagde molactie zijn? Idem dito met die molshopen, toen ging ze ook niet kijken wat haar teamgenoten voor plaatjes beschreven. Maar misschien haalt zij als kandidaat veel meer info uit het observeren van de mensen dan een grote pot bij elkaar te spelen.
Citaat van Paatchoo][quote=Sjurk:
Maar misschien haalt zij als kandidaat veel meer info uit het observeren van de mensen dan een grote pot bij elkaar te spelen.
Dat lijkt mij wel. Niemand controleerde elkaars gat bij de kop-onder-het-zand opdracht.
Ik bedacht me nog dat als Anke de mol zou zijn dat ze al doorheeft dat Soy en Daniel het verkeerd doen. En ze bewust lekker laat gaan.
Uiteindelijk heeft niemand de opdracht goed gelezen. Ze moesten op zoek naar de Struisvogel die drie keer voor kwam. Maar ze gingen allemaal op zoek naar de struisvogel die het meeste voor kwam c.q. die per gat 3 keer voorkwam. Als dat ouders uitgangspunt was, hebben ze de opdracht waarschijnlijk goed gedaan en viel er niks te ontdekken bij een extra check in het gat.
Is het iemand opgevallen dat het geld in het ei dat Anke oppakt gescheurd is? Dat Anke eerst denkt dat het 2 briefjes van 100 zijn, maar dat het 2 groene stukjes zijn met 10 en 00 en 1 geel stukje zonder cijfer? Oorspronkelijk waren het 2 briefjes van 100 en 1 van 1000. Waarom telt dit gescheurde spul bij Rik voor 1000? Was het oorspronkelijk 1200 of meer? En als de mol hier iets heeft gedaan, waarom dan niet gewoon 1 briefje van 1000 eruit gehaald?
Toen ik deze aflevering terug keek kreeg ik het idee dat de allereerste pijl die Soy tegen een ei knalde was juist het ei die ze moesten hebben. Daniël was echt gedreven met het vangen van pijlen erna terwijl het lukte hen veel minder goed daarvoor. Na het schieten deed Daniël zijn voet op het juiste ei maar keek niet. Misschien was de titel “Lijdensweg†omdat Daniël slecht kon mollen?
Dat geld ziet er bij nader inzien toch vreemd uit. Een briefje van 1000 is toch geel en een briefje van 100 is toch groen? Bij het briefje lijkt een kleurverloop te zien van geel naar groen.
Als Daniel op het ei staat zegt hij ‘moet je ze kapot maken?†Doelt hij op het ei of op het geld? En hoe komt het geld gescheurd in het ei?
Edit
mmhmjanssen heeft uitgevogeld dat bij het nest 2x het 4e ei correct was.
Er lijken 2 briefjes van 100 gebruikt te zijn, de binaire code 100 is het decimale getal 4.
Daniel zegt ‘moet je ze kapot maken†en dat is wat bij het eierlopen handig is om het kistje snel te bereiken. Lijkt zo een l-EI-densweg
Gewijzigd op 17 februari 2023 om 21:12 uur.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.