De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 24 » Aflevering 6: test & executie

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6: test & executie

Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 6?

Siska81
9 jaar lid

Re: Aflevering 6: test & executie

Ik hoorde hier een hele hoop tunnels instorten, jullie ook? ðŸˆðŸ¤£

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Bridget

Sorry, wat zeg je? Ik hoor je niet met al die aarde op mâ€n knar Knipoog

Sherlockmol
8 jaar lidVerdenkt Bridget

Om minder verdacht te lijken zit de mol achter een scherm. Anke vulde volgens mij bij de vraag als hoeveelste de mol de eerste test verliet als 5e in. Dat was zijzelf.

Audiowaste
3 jaar lidVerdenkt Bridget

Citaat van Sherlockmol:
Om minder verdacht te lijken zit de mol achter een scherm. Anke vulde volgens mij bij de vraag als hoeveelste de mol de eerste test verliet als 5e in. Dat was zijzelf.

Nee, Ranomi verliet de test als 5e gelijk gevolgd door Anke.

Sjurk
4 jaar lid

Eerste ronde kisten:
- Soy: "we nemen er eentje mee"
- Anke: "of we nemen niets mee"
- Daniël: "nee, nee, nee, sowieso een kist"
Uiteindelijk maakt het Anke niet uit, Soy en Daniël doen rock-paper-scissors en Soy wint.

Bij het andere team is geen discussie over het meenemen:
- Nabil: ik ben niet zeker van mijn zaak, dus mijn kist is niet ok.
- Jurre stelt voor dat Ranomi haar kist meeneemt omdat ze geen kans had in de voorgaande aflevering.

Zooi22
8 jaar lidVerdenkt Sam

Voor de mol maakt het het niet uit wie er een kist meeneemt, als er maar een kist mee gaat, want dat kost geld. Anke is de enige die even voorstelt geen kist te pakken. Grappig dat in ander team even kort sprake is dat ze 2 kisten voor Ranomi meenemen.
Kun je er iets uit afleiden? Denk ik niet, want de mol rekent erop dat er toch wel kisten meegaan.
Uit T&E van Anke kun je afleiden dat ze op Ranomi zit, en ze kreeg groen scherm.

Rogier76
12 jaar lidVerdenkt Nora

Mol Jurre kon na de harde klappen die hij vorige week uitdeelde even achterover leunen, ook om wat minder in de kijker te zijn. Sympathiek overkomen door geen koffer te nemen, slim. Zolang er door de koffers maar geld uit de pot gaat. De titel Lijdensweg kan ik niet duiden, wel dat Jurre zeker onze mol is. Daniēl is de enige die hem in het vizier heeft en zal, als de anderen niet snel wakker worden, eenvoudig winnen.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Bridget

De kisten met eliminatie stoelen: dit vond ik eerlijk gezegd het leukste gedeelte van deze aflevering. Dat er iets negatiefs erin kon zitten leek idd mogelijk, maar ik had zelf niet door dat het de stoelen waren. Het andere “leuke” hierbij is dat de mol kan altijd zo nodig zelf kiezen om een kist te kopen, en anders als die dat niet doet, is de test alleen alle kandidaten min een. In tegenstelling tot bv Jeroen, heeft Jurre (mijn mol) ervoor gekozen de kansen voor de kandidaten te verhogen tijdens de test door zelf geen stoel mee te nemen. Ietsje fairer.
Ik heb de eend in deze aflevering niet gezien. Tot nu toe is die in 1.3 (vinger drums), 2.2 (props), 3.2 (woord), 4.2 (groot en klein, klein, klein,…!!!), 5.2 (in het hotel en mogelijk Jurreâ€s trui) te zien geweest. Waar was de duck?
Nabil schrijft in zijn Dagboek van de afvaller dat sommige kandidaten dachten dat hij door was toen hij na boven uit de grot kwam om afscheid te nemen. Ik ben benieuwd wie dat niet waren.

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Bridget

Het leuke van die kisten was dat iedereen een kist kon kopen. Zeker of niet, alleen kostte het wel 500,- per kist. Soy gaf de aanzet dat hij een kist wilde. Daniël twijfelde en het leek of dit groepje steeds koos voor ÃÃn kist per opdracht. Een kist is wel geld uit de pot. Apart vond ik dat ze elkaar wijsmaakten om de inhoud wel te delen. Weet niet meer wie dat riepen. Maar stel dat er een (zwarte, groene) vrijstelling in had gezeten of ÃÃn joker? Daniël die ineens heel gul was om Anke de kist te gunnen. Daniël ineens niet de snelle beslisser? Jurre de filantroop die Ranomi de kist geeft. Nabil denkt dat het hem juist geen geluk brengt en hij had uiteindelijk gelijk.
Mooi van jou @Gringa dat het fair zou zijn om als mol geen kist te pakken waardoor de kansen voor een scherm zien zo eerlijk mogelijk zouden zijn. Toch ook twijfel omdat een mol geld uit de pot wil spelen en ieder die mogelijkheid kreeg.
De mol zal denk ik hopen op weinig stoelen. Veel kandidaten in het spel maakt mollen makkelijker. De mol zit niet te wachten op een afvaller. Kon vanmorgen pas kijken en moet het nog een keer zien om te kijken wie niet enthousiast was om stoelen te kopen.
Mochten ze maar ÃÃn kist per opdracht pakken of bv ook allerdrie twee keer dus zes kisten totaal met de Road trip? Zou een complete bankroof zijn geworden.

Twijfel me suf over de titel “ lijdensweg” waarbij ik direct aan Soy denk met het kruis van Jezus. Maar het kan ook Ranomi zijn die uit de “lijdensweg” verlost wordt : weg lijden toen ze van Nabil een joker kreeg omdat haar kistje in de roze kerk niet open mocht ( lijden voor haar). Of de struisvogel die, na de opmerking van Jurre, een lijdensweg had door op het bord van Jurre te belanden. Onee, dat was zijn neef Lol. Bij Anke kan ik geen lijdensweg verklaren tenzij ze doelde op het langzame rijden van Daniël. Was dat voor haar een lijdensweg?

Paatchoo
10 jaar lid

Ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als een kandidaat twee koffers mee zou nemen van die route. Zou die dan iemand anders aan moeten wijzen die ook zijn/haar scherm moet zien?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.