De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 8: test & executie

»

Frank
Beheerder

Aflevering 8: test & executie

Wat is je opgevallen bij de test en executie van aflevering 8?

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Re: Aflevering 8: test & executie

Wat is er zo mis met een gewone test zoals in afleveringen 1, 2 en 3?
In 4 had ging Annick uit, en dat vond ik een leuke twist. Alhoewel het oneerlijk was voor Annick, tenminste heeft de groep gezamenlijk een beslissing gemaakt ipv de regie of de mol.
Aflevering 5, geen test.
Aflevering 6, eerst 15 vragen en na een road trip nog eens 5 (waarbij 2 mensen niks met de mol deden en moesten gissen).
Aflevering 7, analoge test wat oneerlijk is in dit punt in het seizoen.

Aflevering 8, een vrijstelling Nee en de rest moet 15 vragen normaal invullen en 5 vragen over de toekomst. Excuse me? Dus wat er gebeurd is dat we moeten toekijken als Soy zijn mede kandidaten afschiet (logisch vanuit zijn perspectief) zodat hij het beter doet icm zijn test. Het was oersaai om naar de lasergame opdracht te kijken hierdoor, en ik hoop echt dat ze dit nooit herhalen. En over Jurre’s vrijstelling na de fotowedstrijd: ten eerste, ik hoop echt dat Jurre zijn “geluk” een beetje ten einde gekomen is. Ten tweede, die opdracht had weinig diepgang en het enige goede als Jurre de mol is is dat geen kandidaten zijn benadeeld hierdoor. Steekt tong uit

Zooi22
8 jaar lidVerdenkt Kees

Iedereen kan veilig de punten in de app inzetten op Jurre, want die is zeker door.

Sjurk
4 jaar lid

Citaat van Gringa:
Wat is er zo mis met een gewone test zoals in afleveringen 1, 2 en 3?

Eens, helemaal eens.

Het seizoen begon super leuk en gisteren vond ik het gewoon saai. Weer een spel met twist aan het einde waardoor het spel zelf niet boeiend is en weer een rare test. Daniël of Soy had er in aflevering 4 al uit moeten liggen. Daniël en Jurre hadden mazzel in 6 met de stoelen.

Citaat van Zooi22:
Iedereen kan veilig de punten in de app inzetten op Jurre, want die is zeker door.

Nee, want de executie kan aan het begin van de aflevering zijn na het abseilen, de rest van de aflevering is dan de finale met de finale-test. Daarna kan Rick zeggen "jij bent niet de winnaar en jij bent niet de mol" waarna je alsnog punten kwijt kan zijn.

Maggie
9 jaar lidVerdenkt Jeroen

Jurre is denk ik vergeten dat hij een vrijstelling heeft als hij hoort dat iedereen door is naar aflevering 9. Wat een gemaakte manier van juichen: ‘oh, nu al? A hahaaa! Huh?’

Gewijzigd op 26 februari 2023 om 19:15 uur.

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

Citaat van Zooi22:

Kon toch al!

Dieisdemol
4 jaar lid

Aflevering 8 en mijn ‘Die is de Mol’ model staat nog steeds overeind. Het model voorspelt dat Jurre de Mol is, met na aflevering 8 een kansverwachting van 99,99%.

De resultaten tot en met aflevering 8 zijn:
Aflevering 1 - 1. Jurre (43%), 2. Sander (21%), 3. Annick (11%)
Aflevering 2 - 1. Jurre (56%), 2. Sander (28%), 3. Ranomi (7%). (Sarah en Froukje vallen af).
Aflevering 3 - 1. Jurre (87%), 2. Ranomi/Anke (5%). (Sander valt af).
Aflevering 4 - 1. Jurre (98%), 2. Ranomi (1%), 3. Anke (1%). (Annick valt af)
Aflevering 5 - 1. Jurre (99,3%)
Aflevering 6 - 1. Jurre (99,7%). (Anke valt af).
Aflevering 7 - 1. Jurre (99,95%)
Aflevering 8 - 1. Jurre (99,998%)

Zaterdag de finale met de laatste afvaller (Soy?). We gaan het zien.

chihiro
8 jaar lidVerdenkt Anna

Teleurstelling 1. Een live ontknoping. De verandering die je hoopt, maar er niet komt. Jammer.
Teleurstelling 2. Een vrijstelling om het onduidelijk te houden.

Het zijn teveel originele testen geweest inderdaad. Op de geldkoffers na, die al een kopie is, zou je zoveel varianten niet nodig hoeven hebben. De test is de test.

Ranomi die hardop uitspreekt dat Jurre niet verbaasd is over wat ze nog gaan doen.

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van chihiro:
Teleurstelling 1. Een live ontknoping. De verandering die je hoopt, maar er niet komt. Jammer.

Het zijn teveel originele testen geweest inderdaad. Op de geldkoffers na, die al een kopie is, zou je zoveel varianten niet nodig hoeven hebben. De test is de test.

Ranomi die hardop uitspreekt dat Jurre niet verbaasd is over wat ze nog gaan doen.

Normaal kiezen ze geen grote persoonlijkheid als mol. Als de mol Jurre is, dan hebben ze een dramatische, regenboog-kleurige, leuk-om-naar-te-kijken in zijn gewone programma’s iemand genomen en de show oersaai met hem gemaakt. Dit vind ik echt zo ontzettend oneerlijk tegen over Jurre. Als mol doet hij het goed, maar de hele show om hem heen werkt niet.
Een week of zo geleden begon ik Mollenstreken te kijken—daar lijkt het op dat Soy de mol kan zijn. Dit vind ik nog erger. Ten eerste: dan is er een enorme *letterlijk ongeloofwaardige* hoeveelheid toeval met Jurre, en ten tweede: Jurre molt dan beter dan Soy als kandidaat.

Ik hou ook niet zo van live ontknopingen: ze nemen dan minder tijd voor het programma, de kandidaten en de mol. Het was een verademing toen ze daarmee stopten. Voor fans dat daarnaartoe gaan (misschien dot com molloten houden hier meer van?) is het natuurlijk prachtig dat het weer mag. Dit seizoen lijkt sowieso voor mijn gevoel voor een andere publiek dan normaal gemaakt te zijn geworden.

Ik ben überhaupt niet door molloten omringd, maar ik kon WIDM met mijn gezin kijken. Mijn kinderen zijn dit seizoen nu definitief gestopt en dat vind ik jammer omdat het een soort traditie was. Op Wikipedia heb ik vandaag de kijkcijfers opgezocht: ze lopen een beetje terug, maar het programma wordt nog goed gekeken, dus het ongenoegen ligt blijkbaar meer met mij.

Met vrijstellingen: Ten koste van Annick is een deelnemer al vrijgesteld 4.3. Daniël en Jurre kregen vrijstellingen aflevering 6. Deze witte van Jurre is al de VIERDE in het spel dit seizoen. Jokers ipv geld, speciale testen, domme toekomst voorspellingen, geluk, vrijstelling: het werkt voor mij niet en levert prachtige beelden en saaie tv op. Dit seizoen is frustrerend.

moonspellen
10 jaar lidVerdenkt Rian

"Ik ben überhaupt niet door molloten omringd, maar ik kon WIDM met mijn gezin kijken. Mijn kinderen zijn dit seizoen nu definitief gestopt en dat vind ik jammer omdat het een soort traditie was. Op Wikipedia heb ik vandaag de kijkcijfers opgezocht: ze lopen een beetje terug, maar het programma wordt nog goed gekeken, dus het ongenoegen ligt blijkbaar meer met mij. "........................Dit stuk vind ik dus ook ik ben een kijker van het eerste uur, Moet zeggen dat ik de 1ste eigenlijk nog de beste vond, In Australie, niks resorts en busjes. Er werd gewoon gezegd over 1 dag moet je daar zijn en hoe de kandidaten daar kwamen dat moesten zelf maar uitzoeken. Geen geld niks dus liften en overnachten bij mensen thuis. Dat vond ik gewoon toch iets leuker dat is ook in de Belgische versie iets anders zelf rijden.

Citaat van Gringa:
Citaat van chihiro:

Normaal kiezen ze geen grote persoonlijkheid als mol. Als de mol Jurre is, dan hebben ze een dramatische, regenboog-kleurige, leuk-om-naar-te-kijken in zijn gewone programma’s iemand genomen en de show oersaai met hem gemaakt. Dit vind ik echt zo ontzettend oneerlijk tegen over Jurre. Als mol doet hij het goed, maar de hele show om hem heen werkt niet.
Een week of zo geleden begon ik Mollenstreken te kijken—daar lijkt het op dat Soy de mol kan zijn. Dit vind ik nog erger. Ten eerste: dan is er een enorme *letterlijk ongeloofwaardige* hoeveelheid toeval met Jurre, en ten tweede: Jurre molt dan beter dan Soy als kandidaat.

Ik hou ook niet zo van live ontknopingen: ze nemen dan minder tijd voor het programma, de kandidaten en de mol. Het was een verademing toen ze daarmee stopten. Voor fans dat daarnaartoe gaan (misschien dot com molloten houden hier meer van?) is het natuurlijk prachtig dat het weer mag. Dit seizoen lijkt sowieso voor mijn gevoel voor een andere publiek dan normaal gemaakt te zijn geworden.

Ik ben überhaupt niet door molloten omringd, maar ik kon WIDM met mijn gezin kijken. Mijn kinderen zijn dit seizoen nu definitief gestopt en dat vind ik jammer omdat het een soort traditie was. Op Wikipedia heb ik vandaag de kijkcijfers opgezocht: ze lopen een beetje terug, maar het programma wordt nog goed gekeken, dus het ongenoegen ligt blijkbaar meer met mij.

Met vrijstellingen: Ten koste van Annick is een deelnemer al vrijgesteld 4.3. Daniël en Jurre kregen vrijstellingen aflevering 6. Deze witte van Jurre is al de VIERDE in het spel dit seizoen. Jokers ipv geld, speciale testen, domme toekomst voorspellingen, geluk, vrijstelling: het werkt voor mij niet en levert prachtige beelden en saaie tv op. Dit seizoen is frustrerend.

Gewijzigd op 27 februari 2023 om 14:43 uur.

Maan_10
7 jaar lid

Bij de vragen van de test vult Soy in dat de mol als derde gaat abseilen.
Later zegt hij in het filmpje dat hij alles in de strijd zal gooien, hoogtevrees etc. om maar niet op zijn antwoord uit te komen.

Wat is voor vreemde statement is dat? Zijn mol als derde te laten starten of een ontkenning dat Soy de mol is?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.