De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Aflevering 9, opdracht 3

Frank
Beheerder

Aflevering 9, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 9?

Ongebruikt
5 jaar lidVerdenkt Anna

Re: Aflevering 9, opdracht 3

Er waren hints naar Jurre en naar Ranomi. Jurre zei na het ophangen van de telefoon (dus direct na de vraag of hij tegen zichzelf praatte) 'ja'.

Ranomi zei toen ze tegenover Daniel zat: 'hij is de mol. Ik herken veel van mezelf in hem. Ik ben al die tijd blind geweest.' Klinkt als een moltekst.

Maar daarom blijf ik bij Daniel. Glimlach

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Mij vielen in eerste instantie paar dingen op bij het gesprek tussen de mol en kandidaten maar moet het nog terugkijken:

- Jurre gaat naar Daniel (mol):
Jurre feliciteert Daniël dus ik dacht even ‘ is dit de finale?†Echt verwarrend toen hij zei hoe goed Daniël in zijn hoofd was gaan zitten of zoiets etc. Begin was dus raar.

Hij heeft het over Daniël die niet in de groep wilde wilde bij de badeend terwijl hij van sporten hield. Dit ging niet echt over de mislukte opdracht en Jurreâ€s vragen daarover ook niet. Hetzelfde bij de vragen over de koffertjes in de wijnkelder. Redenering klopte ook niet.

Dan noemt Jurre het molgedrag van Daniël bij die fruitkisten opdracht. Daniël had pakbonnen gepakt in het moeilijkste gedeelte waar het meeste geld was op de pakbonnen. Huh? Verzint Jurre dit per plekke of had hij hier voorkennis? Dat is nl niet in de uitzending te zien geweest voor ons.

Dan zegt Jurre dat hij 120% zeker is van Daniël als mol. 120% is in ieder geval onjuist. Daniël roept later dat hij 100% zeker is van Jurre als mol. Leuk dit verschil .

-Daniël gaat naar Jurre (mol)
Daniël haalt de badeend opdracht aan maar Jurre laat hem spartelen en wil er niks over zeggen.
Daniël heeft gezien dat Jurre de morsecode van Ranomi niet goed vertaalde.

- Ranomi gaat naar Daniël (mol).
Daniël had Ranomi niet verwacht en denkt dat ze winnaar wordt door haar win capaciteiten.
Ranomi verdenkt Daniël omdat hij hetzelfde in elkaar zit als zijzelf. Daar komt ze dan dus vrij laat achter en waardoor is zij veranderd van mol? Abseilen of in die speedboot?
Ranomi noemt ook de pakbonnen ( zonder de extra info die Jurre noemt), de 1000,- landing bij het paragliden en dat Daniël snel af was bij het lasergamen.

Tot zover mijn snelle aantekeningen, er is vast meer.

Linda78
10 jaar lidVerdenkt Kees

Daniel was oprecht verbaasd dat Ranomi binnenstapte en dat ze vol overtuigd is dat hij de mol is. Dat betekent dat hij de winnaar is (er vanuit gaande dat Jurre de mol is) . Je ziet het hem realiseren in dat gesprek. Ik denk ook dat daniel en jurre allang van elkaar weten wie van de 2 de mol is, ze geven constant steken en hints. En daniel heeft gelijk, Jurre is echt een goede mol gebleken.

Myrna Mol
8 jaar lid

Citaat van Linda78:
Daniel was oprecht verbaasd dat Ranomi binnenstapte en dat ze vol overtuigd is dat hij de mol is. Dat betekent dat hij de winnaar is (er vanuit gaande dat Jurre de mol is) . Je ziet het hem realiseren in dat gesprek. Ik denk ook dat daniel en jurre allang van elkaar weten wie van de 2 de mol is, ze geven constant steken en hints. En daniel heeft gelijk, Jurre is echt een goede mol gebleken.

Of Daniel wist (als mol) dat Ranomi hem eerder nooit verdacht en was daarom verbaasd haar te zien.

mmhmjanssen
12 jaar lidVerdenkt

@Geralda heeft al heel veel dingen genoemd die niet klopten bij de gesprekken tussen de kandidaten en de mol. Daar wil ik nog wel wat aan toevoegen.
Rik vroeg om kandidaten die fysieke inspanning wilde leveren om geld te verdienen voor de pot. En dat hij ook 2 kandidaten nodig had die liever wilden blijven en nog een kop koffie konden drinken. Daniel besloot hier om te blijven. Jurre vindt het dan raar dat Daniel wilde blijven omdat hij van sporten hield. Dat laatste weet ik niet, maar zelfs als hij van sporten houdt dan kan ik me heel goed voorstellen dat je even geen zin hebt in fysieke inspanning. Niet elke fysieke inspanning is sport in mijn ogen. Dus dat sloeg voor mij nergens op. Je bent hier ook bezig met een tactisch spel en dan kan het heel goed zijn dat je wel eens in een team van 2 wil zitten. Ik heb genoeg opdrachten gezien waarbij kandidaten in een uitzonderingspositie voordeel hadden bij het krijgen van jokers bijvoorbeeld. OF meer invloed op de uitkomst van de opdracht. Bovendien als 5 personen iets fysieks moeten doen kunnen 4 kandidaten wellicht een eventuele mol neutraliseren. Zit de mol bij de 2 achterblijvers dan zou de mol veel meer kansen hebben om de boel te verzieken. Verder zien we de naam van Annick vaker opduiken bij de testbiechten van Daniel. Misschien wilde hij haar wel extra testen.

Wat mij ook erg opviel is dat Jurre als laatste binnenkwam bij die telefoon. Hij komt midden tussen Daniel en Ranomi staan en kijkt van links naar rechts en terug als de telefoon gaat. Zo van, dit is jullie opdracht. Daniel en Ranomi nemen de telefoon op en zeggen "hallo" zoals je dat wel vaker doet als je een telefoon opneemt. En wat doet Jurre als hij de telefoon opneemt? Hij zegt niets. Helemaal niets. Dat is logisch want hij belt met zichzelf en waarom zou je hallo tegen jezelf zeggen. Excuses als dit hier al eerder is genoemd.

Gewijzigd op 6 maart 2023 om 15:32 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.