De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 24 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 9:  Ontcijferen
  • Aflevering 8:  Zinvol
  • Aflevering 7:  Vooruitblik
  • Aflevering 6:  Afvragen

Forum

Topic toevoegenForum » Deelnemers » Rosario Mussendijk » Rosario is de Mol, omdat...

»

Frank
Beheerder

Rosario is de Mol, omdat...

In dit topic kun je alle aanwijzingen naar Rosario kwijt. Molacties, verborgen hints en theorieën zijn hier welkom.

Wat mag niet geplaatst worden:

• Berichten die juist bewijzen dat Rosario niet de Mol is. Daarvoor is een ander topic.
  • Verdacht gedrag van Rosario in een opdracht. Plaats dat in het topic van de betreffende opdracht.

Wat mag wel geplaatst worden:

• Verdacht gedrag en verdachte uitspraken van Rosario buiten de opdrachten.
  • Mogelijke verborgen hints die kunnen verwijzen naar Rosario.
  • Uitgebreide theorieën over Rosario.
  • Als je het met iemand eens bent of juist niet, dan is je reactie welkom. Kom wel altijd met argumenten.

Citeer Reageer

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Re: Rosario is de Mol, omdat...

Rosario zijn posities zijn niet helemaal des mols, dus neem dit met een korreltje zout:
Het zwart-rode (vrouw?) die opgemerkt is op de foto is bedekt in zwarte rozen. Er zijn tien lampjen die van rechts naar links (eastwest?) de tijd aftellen as visuele hulpmiddel om de tijd in de gaten te houden. Rosario heeft volgens Wiki met S10 gewerkt.
Rosario trekt een gele brood met zijn kaart bij de waarzegster. Een type brood in Mexico is een orejas. Orejas betekent oor. Rosario draagt een gehoortoestel.
https://nl.dreamstime.com/zoet-brood-uit-orejas-oreja-mexicaans-gemaakt-met-gebak-afkomstig-van-dezelfde-vorm-als-de-oren-franse-oorsprong-die-bekend-image268980865

In de laatste opdracht, Rosario ligt in een bed een Frida Kahlo zelfportret met papagaaien na te tekenen. Degene die hij tekent heet Me and my parrots. Alle andere zelfportretten zijn “Self portraits”— er wordt niet van een “ik” uitgegaan in de titel. Het portret dat Rosario inlevert heeft een donkere huidskleur (bruin zoals zijn eigen huid), wat niet met de originele overeenkomt.
https://www.fridakahlo.org/frida-kahlo-paintings.jsp

Citeer

Snuffel
4 jaar lidVerdenkt Rosario

Rosario is mijn back-up mol. Weinig in beeld en dus kan ik hem niet peilen. Iemand die rustig op de achtergrond molt? Eerlijk gezegd ben ik ook totaal verdwaald op dit moment....

Citeer

Gringa
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Snuffel:
Rosario is mijn back-up mol. Weinig in beeld en dus kan ik hem niet peilen. Iemand die rustig op de achtergrond molt? Eerlijk gezegd ben ik ook totaal verdwaald op dit moment....

Eerlijk gezegd, via zijn acties zie ik niet zo zeer een mol in Rosario. Als hij het is, zijn ze hem aan het beschermen. Wel zijn er tig “hints” die naar hem kunnen wijzen, dus voor kicks en giggles heb ik (via Engelstalige links) heel wat “hints” gevonden. Enjoy…

Rosario heeft de levensboom vraag met Mexico City beantwoordt, maar dit was onjuist. Izucar de Matamoros had dit moeten zijn.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tree_of_Life_(Mexican_pottery)#:~:text=Origins%20of%20the%20craft,-Traditional%20tree%20of&text=The%20creation%20of%20Trees%20of,influence%20arrived%20in%20the%20area.
De maïs god/in is tweeslachtig (ie, Jova’s post onder algemeen over het grammatica wat niet rijmt: de mol (mannelijk) is terug (vrouwelijke vorm ipv mannelijk). Rosario draagt in de eerste aflevering en 2.1 cornrows (haarstijl).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Maya_maize_god
2.1 vindt plaats in een olympische arena. Rosario Sanchez heeft Mexico in race walking vertegenwoordigd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rosario_S%C3%A1nchez
Frida Kahlo heeft een zelf portret met vlinders in het haar.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/El_Rosario,_Sinaloa
Rosario moest vragen over kunst en literatuur beantwoorden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rosario_Castellanos
https://m.imdb.com/title/tt5707754/
Dia del Top(it)o is gebaseerd op el dia de los muertos. Het Mayan sterrenbeeld van Rosario is de dood.
https://www.horoscope.com/us/profiles/mayan/profile-mayan-sign-death.aspx
Tooske werd gevraagd door een waarzegster of ze vaak boos was (ze zei nee). Er is een kinderrijmpje dat luidt “ben je boos pluk een roos…”
Rosario’s artiesten naam is sor. Hij kreeg met Jeroen een vrijstelling voor de 2de aflevering tijdens 1.1. 2 in het Spaans is dos. Hij is gedeeltelijk doof. N het Spaans het woord voor doof is sordo. De meervoud, mannelijke vorm hiervan is sordos.
Rosario betekent rozenkrans. We zijn vaak dat mensen de deelnemers welkom heten of hallo zeggen (Weesgegroet). Rosario draagt een ketting met kraaltjes. Jeroen en Kees zijn in hun kamer voordat Justin met dat geld uit de pot gedoe kwam aan het mediteren (meditaties).

Citeer

Snuffel
4 jaar lidVerdenkt Rosario

In de biecht zegt hij "ja, ik ben heel goed in spelletjes" Ik zag een ondeugende twinkeling.
Heeft hij zitten mollen in de boot? Of doelt hij op een het WIDM-spel?

Citeer

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Snuffel:
In de biecht zegt hij "ja, ik ben heel goed in spelletjes" Ik zag een ondeugende twinkeling.
Heeft hij zitten mollen in de boot? Of doelt hij op een het WIDM-spel?

Ja, zelfs een knipoog. Ik krijg nog geen mol gevoel bij Rosario dus denk dat hij het wat grappig bedoelde omdat er heel veel fout was.

Citeer

Molcs
8 maanden lid

Mij is wat opgevallen bij de laatste opdracht van de aflevering van vorige week die heet: op het spel zetten. Als ik naar Rosario kijk en de lijnen die hij tekent bij het spel vind je eigen weg dan lijkt het alsof hij het woord mol spelt in spiegelbeeld. Hij maakt met de lijnen de m en de l en daar tussenin zou je het kunnen zien als een o. Maar de M is sowieso heel erg duidelijk te zien in beeld. Dit zou kunnen betekenen dat als hij de mol is, hij letterlijk mol op het spel heeft gezet. Doet me denken aan een actie van Jan die mol wegstreepte bij de woordzoeker.
Nu was er in de laatste test een vraag wat de favoriete oud mol is van de mol. Als dit Jan zou zijn dan zou het een geniale actie zijn.
Jan had natuurlijk ook de actie om door het beeld te lopen op de achtergrond wat kan verwijzen naar de eerste aflevering.

Rosario staat op het mingeld wordt aangegeven. Er wordt door Anna aangegeven: een briefje met min €250,- met het hoofd van Sor erop. Staat me iets bij dat in het verleden ook de mol op het min geld stond.

Gewijzigd op 3 februari om 22:33 uur.

Citeer

Difontaine40
7 maanden lidVerdenkt Rosario

Rosario Mussendijk kreeg tijdens het pinataspel het woord vogelverschrikker.
Een ander woord voor vogelverschrikker is molik ( mol ik )

Groeten

Citeer

Maaikepaaik
9 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Difontaine40:

Groeten

Leuk gevonden! En dan stond op de pinata dus …ik ~ hoe duidelijk kun je het maken Glimlach

Citeer

Geralda
12 jaar lidVerdenkt Anna

Citaat van Maaikepaaik:
Citaat van Difontaine40:

Groeten

Leuk gevonden! En dan stond op de pinata dus …ik ~ hoe duidelijk kun je het maken Glimlach

Ah, typte ik gelijktijdig hierover iets bij de opdracht van 5.2. Hier kort, dit ligt er toch net teveel bovenop? Ik ga er wel van uit dat de mol deze heeft weggeslagen voor €250,-.

Citeer

Lisaap
7 maanden lidVerdenkt Rosario

Citaat van Geralda:
Citaat van Maaikepaaik:
Citaat van Difontaine40:

Groeten

Ah, typte ik gelijktijdig hierover iets bij de opdracht van 5.2. Hier kort, dit ligt er toch net teveel bovenop? Ik ga er wel van uit dat de mol deze heeft weggeslagen voor €250,-.

Waarom zou de mol deze wegslaan?? Want als Rosario niet de mol is dan is de pinata met '...ik' erop een juiste pinata met een deel van de route. Ik denk dus dat Rosario wel de mol is en dus niet die pinata kapot geslagen heeft, want "hij wist niet wat een ander woord voor vogelverschrikker was".

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.