De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 2, opdracht 3

Frank
Beheerder

Aflevering 2, opdracht 3

Wat is je opgevallen in de derde opdracht van aflevering 2?

Citeer Reageer

Teuntjemolt
7 jaar lidVerdenkt Renée

Re: Aflevering 2, opdracht 3

Jeroen en Elly deden heel erg hun best.
Patrick koos voor geld.
Zij dalen op mijn verdachtenlijstje.

Citeer

Maggie
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Patrick heeft een joker, kennelijk weten de andere spelers dat niet. Als Elly en Jeroen samen beslissen om de zwarte vrijstelling in te zetten is hij zijn voordeel kwijt, dus hij kiest voor geld. Iets wat een mol niet snel zou doen (1.500 euro!), behalve als de mol weet dat er later veel geld uit de pot gaat. Maar als Patrick de mol is hoeft hij niemand te vertellen dat hij een joker heeft dus kan hij makkelijk voor de zwarte vrijstelling gaan. Patrick staat nu onderaan mijn lijstje.

Citeer

marcel_widm
9 maanden lid

Na dat Patrick koos voor €1500, zie je duidelijk dat Horace hier niet blij mee is... mol verdachte nummer 1 voor mij!

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

De mol hoeft niets te doen, want die weet al dat de keuze bij Patrick zal liggen. En daarmee is het vraag-antwoord spelletje met 4x de categorie Italië puur voor de show. Ook heeft de door Rik "aangewezen" penningmeester wederom een sleutelrol. Voor een mol lijkt mij dat te veel in de sporlights.
Op zich een logische kandidaten keuze van Patrick voor het geld. Hij heeft een joker, zijn bondje Ellie ook. De zwarte vrijstelling maakt het vooral lastiger en is alleen handig als je zelf niets hebt, maar anderen wel jokers en vrijstellingen. Zeker nu het nog gokken en spreiden is, zijn jokers waardevoller. En wanneer word je het met 3en eens die zwarte vrijstelling in te zetten?
Met 1500 euro de pot spekken maakt hem minder waarschijnlijk de mol.

Citeer

H20Fan
2 jaar lid

Citaat van marcel_widm:
Na dat Patrick koos voor €1500, zie je duidelijk dat Horace hier niet blij mee is... mol verdachte nummer 1 voor mij!

Ik vond Tygo ook vrij apart reageren. Met gebalde vuist een houding alsof hij baalt en er dan een soort van 'yes!' van maken.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Ik weet niet zo goed wat het punt van deze opdracht was, maar het was wel leuk om te kijken. Voor de mol pakte het slecht uit...

Dus, als Patrick de mol niet is, had de mol geen directe controle over het resultaat. Trouwens, als Patrick de mol wel is heb ik grote vraagtekens. Ga je dan als mol heel goed je best doen of niet (je gaat immers nooit naar huis)?

Citeer

astridm
9 jaar lidVerdenkt Splinter

Citaat van Maggie:
Patrick heeft een joker, kennelijk weten de andere spelers dat niet. Als Elly en Jeroen samen beslissen om de zwarte vrijstelling in te zetten is hij zijn voordeel kwijt, dus hij kiest voor geld. Iets wat een mol niet snel zou doen (1.500 euro!), behalve als de mol weet dat er later veel geld uit de pot gaat. Maar als Patrick de mol is hoeft hij niemand te vertellen dat hij een joker heeft dus kan hij makkelijk voor de zwarte vrijstelling gaan. Patrick staat nu onderaan mijn lijstje.

Als twee tegen één kunnen Elly en Jeroen wel beslissen om de zwarte vrijstelling in te zetten, maar dan weet Patrick dat hij z'n joker niet in moet zetten. Hij is daarmee dan de enige die nog voordeel heeft, vooropgesteld natuurlijk dat hij de executie overleeft.

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

Idd rare opdracht. In deze fase van het spel waar er best veel jokers zijn, heeft alleen iemand zonder joker voordeel van een zwarte vrijstelling. Patrick verlost zich van alle verdenkingen en verstevigt zijn positie als penningmeester. Die 1500 is zijn zo weggepoetst in toekomstige opdrachten. Daarbij hebben eerdere opdrachten niet echt veel opgeleverd. Dus de mol kan wel een keer gul voor de pot zijn.

Citaat van Gringa:
Ik weet niet zo goed wat het punt van deze opdracht was, maar het was wel leuk om te kijken. Voor de mol pakte het slecht uit...

Dus, als Patrick de mol niet is, had de mol geen directe controle over het resultaat. Trouwens, als Patrick de mol wel is heb ik grote vraagtekens. Ga je dan als mol heel goed je best doen of niet (je gaat immers nooit naar huis)?

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Rond 36:47 staat Rik voor een hek. Dezelfde soort hek zie je in de Leader rond 2:33 achter Jeroen en om 5:32 in aflevering 1 achter Jeroen.

Ik ben er nog niet uit hoe de mol hier de boel moet saboteren (is er überhaupt gesaboteerd?). In ieder geval hier was een mogelijke zwarte vrijstelling te verdienen. Tijdens de test "zitten" ze een kandidaat te kijk en dit blijkt een groene vrijstelling te zijn. Zijn deze twee dingen met elkaar verbonden?

Zooi22, Het kan dat de penningmeester de mol is, maar ik vind het persoonlijk buitengewoon slecht als de mol de pot met €1500 spekt ipv een zwarte vrijstelling te kiezen om het later weg te spelen.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.