De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 2: test & executie

»

Frank
Beheerder

Aflevering 2: test & executie

Wat is je opgevallen tijdens de test & executie van aflevering 2?

Citeer Reageer

Vlammetje
6 jaar lid

Re: Aflevering 2: test & executie

Boeiend dat ogenschijnlijk niemand de functie van de stoel naast Rik leek te herkennen. Ellie gaat er zitten. Is ze toevallig of met opzet de laatste?

Tygo vond ik erg zenuwachtig. Nikkie juist niet, eigenlijk hetzelfde pokerface als vorige week.

Citeer

Zooi22
4 jaar lid

Ellie loopt vrij achteraan, met opzet? Patrick is de 1e die zegt dat zij naast Rik's tafel moet gaan zitten. Tygo wil de penningmeester nog naar die stoel sturen.
Maar is dit een idiote manier om iemand een vrijstelling te geven?
Wat als ze de stoel had gepakt en naast de rest was gaan zitten?

Citeer

MMaester
2 jaar lid

Citaat van Vlammetje:
Tygo vond ik erg zenuwachtig. Nikkie juist niet, eigenlijk hetzelfde pokerface als vorige week.

Zou het kunnen dat Nikkie totaal niet meer zenuwachtig is, omdat ze bij de oud-mollen opdracht de mol al heeft gezien? Tot nu toe heeft ze voor zover wij weten ook nog geen verbondje geinitieerd: wellicht heeft ze die ook niet nodig?

Citeer

H20Fan
2 jaar lid

Ik vond het heel wazig dat die stoel naast Rik's tafel was gezet. Op zich zou iedere willekeurige kandidaat daar kunnen gaan zitten. Uiteindelijk was dit Ellie en zagen we haar scherm niet. Maar stel nou dat iedereen in de groep een groen scherm had gekregen dan was het duidelijk dat Ellie het rode scherm moest hebben gekregen en dat ze dus duidelijk niet de mol kan zijn. Dit lijkt me zo vroeg in het spel niet zo handig als je wellicht de verdenkingen op je wilt hebben.

Wat was het doel van de makers om dit element in de test en executie te stoppen? Ik kan me voorstellen dat de Mol gewoon wil dat er iemand naar huis gaat en zeker nu met minder afleveringen moet het wel doorlopen allemaal. Ik denk dus dat de productie ook wel wil dat er iemand afvalt. Dus ik kan me voorstellen dat de Mol daarom wellicht weet wie er af gaat vallen en daarom moest zorgen dat die in ieder geval snel naar de 'gewone' stoelen gaat. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat de Mol een discussie zou starten om iemand met Ellie te laten wisselen. Het boeit namelijk niet en je trekt de aandacht naar je toe alsof je al voorkennis zou hebben. Tygo is daarom toch lager op mijn lijstje terechtgekomen.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

WIDM lijkt dit jaar meer mindf*ck elementen toe te hebben gevoegd. In de eerste aflevering loopt de mol achter de kandidaten (dat geloof ik) en berooft hun van een groene vrijstelling. Patrick krijgt zo maar de penningmeesterschap in zijn schoot geworpen. Met die brug opdracht denken de kandidaten dat ze als team een zwarte vrijstelling kunnen bemachtigen, en daarna mag alleen de penningmeester over beslissen en zouden de winnaars zowiezo met de penningmeester moeten delen. De kandidaten beginnen zich een beetje minder als groep zich te verdragen. Die groene vrijstelling wringt ook.

Citeer

Musliston
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van H20Fan:
Ik vond het heel wazig dat die stoel naast Rik's tafel was gezet. Op zich zou iedere willekeurige kandidaat daar kunnen gaan zitten. Uiteindelijk was dit Ellie en zagen we haar scherm niet. Maar stel nou dat iedereen in de groep een groen scherm had gekregen dan was het duidelijk dat Ellie het rode scherm moest hebben gekregen en dat ze dus duidelijk niet de mol kan zijn. Dit lijkt me zo vroeg in het spel niet zo handig als je wellicht de verdenkingen op je wilt hebben.

Wat was het doel van de makers om dit element in de test en executie te stoppen? Ik kan me voorstellen dat de Mol gewoon wil dat er iemand naar huis gaat en zeker nu met minder afleveringen moet het wel doorlopen allemaal. Ik denk dus dat de productie ook wel wil dat er iemand afvalt. Dus ik kan me voorstellen dat de Mol daarom wellicht weet wie er af gaat vallen en daarom moest zorgen dat die in ieder geval snel naar de 'gewone' stoelen gaat. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat de Mol een discussie zou starten om iemand met Ellie te laten wisselen. Het boeit namelijk niet en je trekt de aandacht naar je toe alsof je al voorkennis zou hebben. Tygo is daarom toch lager op mijn lijstje terechtgekomen.

Er is niet gezegd dat Ellie niet de minste fouten had....stel dat Ellie de meeste fouten heeft gemaakt, dan heeft degene die daarna de meeste fouten heeft gemaakt een rood scherm. Het werkt immers net als bij een gewone vrijstelling.

Citeer

Mauz_is_waus
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van MMaester:
Citaat van Vlammetje:

Zou het kunnen dat Nikkie totaal niet meer zenuwachtig is, omdat ze bij de oud-mollen opdracht de mol al heeft gezien? Tot nu toe heeft ze voor zover wij weten ook nog geen verbondje geinitieerd: wellicht heeft ze die ook niet nodig?

Nikkie heeft de mol niet gezien.
De schaduw (die nergens goed te zien is) kan een cameraman of geluidsman zijn. Ook zitten die in het complot dus zal een van hen de groene vrijstelling hebben meegenomen.

Citeer

MMaester
2 jaar lid

Citaat van Mauz_is_waus:
Citaat van MMaester:
Citaat van Vlammetje:

Nikkie heeft de mol niet gezien.
De schaduw (die nergens goed te zien is) kan een cameraman of geluidsman zijn. Ook zitten die in het complot dus zal een van hen de groene vrijstelling hebben meegenomen.

Hoezo zo stellig? Het is al vaker voorgekomen dat mollen achter kandidaten langslopen bij dit soort opdrachten (zie bij Jan Versteegh).

Citeer

H20Fan
2 jaar lid

Citaat van Musliston:
Citaat van H20Fan:

Er is niet gezegd dat Ellie niet de minste fouten had....stel dat Ellie de meeste fouten heeft gemaakt, dan heeft degene die daarna de meeste fouten heeft gemaakt een rood scherm. Het werkt immers net als bij een gewone vrijstelling.

Oh het kwartje valt nu pas bij mij als vergelijking met een gewone vrijstelling. Je scherm niet zien houdt dus in dat als Ellie de meeste fouten had er alsnog iemand naar huis ging die dan de minste fouten had? Maar ze wisten van tevoren toch nog niet wie er op de stoel zou belanden? De kleur van je scherm is van tevoren toch duidelijk? Of je het nou krijgt te zien of niet. Ik vind dit dan wel echt een heel oneerlijk spelelement.

Citeer

Musliston
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van H20Fan:
Citaat van Musliston:
Citaat van H20Fan:

Oh het kwartje valt nu pas bij mij als vergelijking met een gewone vrijstelling. Je scherm niet zien houdt dus in dat als Ellie de meeste fouten had er alsnog iemand naar huis ging die dan de minste fouten had? Maar ze wisten van tevoren toch nog niet wie er op de stoel zou belanden? De kleur van je scherm is van tevoren toch duidelijk? Of je het nou krijgt te zien of niet. Ik vind dit dan wel echt een heel oneerlijk spelelement.

Ja, volgens mij hadden ze het niet over het 'scherm niet zien', maar echt over een 'vrijstelling'. Op zich is dat niet oneerlijk. Immers, als iemand een vrijstelling heeft en de meeste vragen fout zou hebben, dan gaat degene die de meeste fouten daarna heeft naar huis.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.