De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 3: Besluit

Frank
Beheerder

Aflevering 3: Besluit

Wat is je opgevallen in de derde aflevering buiten de opdrachten en test & executie?

Gewijzigd op 19 september 2020 om 20:36 uur.

tasja71
7 jaar lid

Re: Aflevering 3: Besluit

Wederom een regenboog, dit keer rond 7:25. Daarmee is het lijstje potentiële mollen teruggebracht naar 3 of 4, afhankelijk van wanneer dit seizoen is gemonteerd: voor of na Nikkies coming out.

Mol-Hunter
4 jaar lid

Vorige week, na aflevering 2 was mijn beeld als volgt:
Mogelijke mol:
Ron
Peggy
Twijfelachtig/ te weinig concrete informatie:
Horace
Tygo
Nikkie
vrijwel zeker kandidaat:
Jeroen
Ellie
Patrick
Al afgevallen:
Tina
Nadja

Nu dan de analyse van aflevering 3:

Opdracht 1:
Afbeelding

Tygo lijkt hier op het eerste gezicht de enige sleutelpositie te hebben. Maar vergis je niet. Horace, Nikkie en Patrick moeten hun geld transporteren via of Ron of Peggy (de echte sleutelposities), zij kunnen niet direct naar Tygo (hoewel tijdens de opdracht blijkt dat Tygo en Patrick met veel rekken elkaar toch net kunnen bereiken). Bij Ron en Peggy kan er dus van alles verdwijnen. Ron komt eigenlijk niet echt goed los en is dus een hindernis en Peggy lijkt al een aantal sleutels apart te hebben bij de start van de opdracht? Laten die 2 nu al mijn 2 grootste verdachten zijn.....

Opdracht 2:
Ook hier weer een verdachte rol voor Peggy. Denkt eerst dat de rode luiken juist dicht moeten blijven, rent dan eindeloos rond naar verkeerde plekken en opent tenslotte een luik aan de zijkant van een gebouw dat de spotters niet kunnen zien???? Je krijgt hier ook geen beeld van buiten dat het luik geopend wordt. Dat verklaart misschien 1 van de 2 luiken die niet meegeteld worden. Is het luik met de bezemsteel ook afgekeurd?

Opdracht 3:
Ook hier weer wil Peggy graag naar de fakkels, de enige opdracht die zou kunnen mislukken. Maar de opdracht is dusdanig lastig dat deze ook zonder molactie kan mislukken.
Zelf boogschutter zijnde heb ik met gekromde tenen gekeken naar het boogschieten. Ze kunnen er echt allemaal niets van. Pijlen worden verkeerd opgelegd, handen en vingers worden op gevaarlijke plekken gehouden. Hier had de organisatie wel iets meer veiligheid in acht kunnen nemen.

Executie:
Er is al hevige discussie of Horace wel echt is afgevallen. Mede door de rare montage en het "wordt vervolgd" bericht. Maar aangezien er maar 8 afleveringen zijn èn het dagboek van de afvaller Horace reeds is gepubliceerd, dank ik dat hij toch wel echt exit is.

Concluderend:
Peggy wordt deze aflevering wel heel erg verdacht gemaakt en dan moet je je ook afvragen of de regie hier niet een spelletje speelt. Maar goed, Peggy was voor deze aflevering ook al samen met Ron mijn hoofdverdachte. Ron gaat bij mij ook nog steeds niet vrijuit. Mijn lijstje hieronder verandert dus ook nog niet, behalve dat ik Horace bij de afvallers heb gezet.

Kan echter niet kiezen tussen Ron en Peggy.
IS DIT NU HET SEIZOEN MET 2 MOLLEN??????

Mijn verdenkingen na aflevering 3:
Mogelijke mol:
Ron
Peggy
Twijfelachtig/ te weinig concrete informatie:
Tygo
Nikkie
vrijwel zeker kandidaat:
Jeroen
Ellie
Patrick
Al afgevallen:
Horace
Tina
Nadja

astridm
9 jaar lid

Waarom eindigt deze aflevering met 'wordt vervolgd', in plaats van met een vooruitblik op volgende week? Rik zegt heel expliciet dat er één niet meegaat op reis, maar zit er dan toch nog een staartje aan de executie?

Vonne
3 jaar lid

Citaat van astridm:
Waarom eindigt deze aflevering met 'wordt vervolgd', in plaats van met een vooruitblik op volgende week? Rik zegt heel expliciet dat er één niet meegaat op reis, maar zit er dan toch nog een staartje aan de executie?

Zie ook mijn topic twist. Er schijnt halverwege iets te gebeuren volgens een quote van Rik.

Jeroen levert 100 in, Nikkie 200, Tygo 250. De rest 150. Jeroen heeft het gescheurde briefje achterover gedrukt.

Patrick aan het tijdrekken in het begin door te roepen nog geen kokers open te maken?

Gewijzigd op 20 september 2020 om 19:55 uur.

Vlammetje
7 jaar lid

Citaat van tasja71:
Wederom een regenboog, dit keer rond 7:25. Daarmee is het lijstje potentiële mollen teruggebracht naar 3 of 4, afhankelijk van wanneer dit seizoen is gemonteerd: voor of na Nikkies coming out.

Is er eigenlijk nog een andere betekenis voor die regenboog overwogen?
Ik bedoel, tegenwoordig wordt hij gebruikt als symbool voor diversiteit, maar er zijn veel meer verhalen en betekenissen over en van de regenboog door de eeuwen heen.

Heel bekend is de pot met goud die aan het einde moet staan en die bewaakt wordt door een leprechaun. Dat op zich is al een mooie analogie voor WIDM.
Maar er zijn ook veel verhalen over de regenboog als brug tussen hemel en aarde, tussen het goddelijke en het aardse, tussen geesten en mensen en ga zo maar door.
Er zijn vast nog veel meer verhalen, maar ik ken ze niet allemaal.

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Vlammetje:
Citaat van tasja71:

Is er eigenlijk nog een andere betekenis voor die regenboog overwogen?
Ik bedoel, tegenwoordig wordt hij gebruikt als symbool voor diversiteit, maar er zijn veel meer verhalen en betekenissen over en van de regenboog door de eeuwen heen.

Heel bekend is de pot met goud die aan het einde moet staan en die bewaakt wordt door een leprechaun. Dat op zich is al een mooie analogie voor WIDM.
Maar er zijn ook veel verhalen over de regenboog als brug tussen hemel en aarde, tussen het goddelijke en het aardse, tussen geesten en mensen en ga zo maar door.
Er zijn vast nog veel meer verhalen, maar ik ken ze niet allemaal.

In Grieks (ander land) mythology is Iris de godin van de regenboog en Arkis of Arke, de tweelingzus van Iris, de godin van de vagere, gespiegelde helft van de dubbele regenboog. Volgens wikipedia is de romeinse naam van de regenboog godin Iris/Arkis: niks over de tweelingzus gemeld.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Iris_%28godin%29

Iris is ook een gedeelte van je oog--het gekleurde gedeelte.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.