De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 3, opdracht 2

»

Frank
Beheerder

Aflevering 3, opdracht 2

Wat is je opgevallen in de tweede opdracht van aflevering 3?

Zooi22
5 jaar lid

Re: Aflevering 3, opdracht 2

Beetje flauw dat men half dichtgewaaide luiken niet meetelt, het weer was een soort van overmacht. Alleen de mensen in het dorp kunnen luiken opzettelijk sluiten, maar dat doe je dan in het zicht van de mensen die buiten het dorp staan te kijken. Lijkt me te opvallend en te opzichtig allemaal. Als mol zou ik in het dorp willen zijn en lekker treuzelen, de ramen niet kunnen vinden. Kloppen op deuren die gesloten blijven, de verkeerde trappetjes op en af gaan, ....

Vonne
3 jaar lid

Volgens mij Tygo die vertelde dat de luiken van binnenuit open moesten. Toch Patrick die ze van buitenaf open deed. Was de opdracht letterlijk van binnenuit? Nog geen zin om terug te kijken en kan mij het niet herinneren. Dan zou het luik van Patrick daarom niet meegeteld kunnen zijn. Gezien het weer zou ik het flauw vinden als dichtgewaaide luiken niet mee zouden tellen. Maar wellicht heeft de mol er ook een gesloten.

Aangezien niet alle luiken hebben meegeteld, lijkt het alsof de mol in die groep zat.

MerelW
1 jaar lid

Ik zie een hint in de naam van de opdracht: Meer of Min. In het Engels is dat More Or Less. MOL. We zijn in Italië, dus ook even naar het Italiaans vertalen: Più o Meno. PM. Patrick Martens?

Sherlockmol
5 jaar lid

Het risico van de deelnemers in dorp om bewust weer vensters te sluipen is met de 2 kijkposten met verrekijkers te groot. Ze tellen dichtgewaaide vensters niet mee blijkbaar. De makers zullen de bewoners best gezegd hebben van de vensters af te blijven tot nader bericht.
Vensters zullen mogelijk wel magneetklikken gehad hebben, ze zijn eraf gehaald om ze te verven, wat door de mol(len) gebruikt is om ze half te openen.

Maaikepaaik
6 jaar lid

Het is een kleine moeite die luiken even vast te klemmen als je ze opent. Kan me best voorstellen dat ze niet meetellen wanneer ze weer sluiten. Maar ik weet echt niet wie er verdachter is;

- peggy en patrick die niet eens even controleren of het open blijft staan;
- nikkie die omkijkt, ziet dat het luik weer dichtwaait en niet opnieuw opent;
- allen aan de overkant die helemaal *niks* zeggen als de luiken weer dichtwaaien.

Peggy opent een stel luiken waar een klein beetje licht doorheen komt. Het lijkt of daar geen mingeld borden op geplakt zitten.

Vonne
3 jaar lid

Citaat van Maaikepaaik:
Peggy opent een stel luiken waar een klein beetje licht doorheen komt. Het lijkt of daar geen mingeld borden op geplakt zitten.

Mee eens. Maar ik vond dat Peggy zo verdacht in beeld werd gebracht. Patrick was de hele tijd bij haar. Daardoor is hij omhoog gegaan op mijn lijstje. Want wie heeft die luiken aangewezen? Dat hebben we niet gezien.

mmhmjanssen
9 jaar lid

Citaat van Vonne:
Volgens mij Tygo die vertelde dat de luiken van binnenuit open moesten. Toch Patrick die ze van buitenaf open deed. Was de opdracht letterlijk van binnenuit? Nog geen zin om terug te kijken en kan mij het niet herinneren. Dan zou het luik van Patrick daarom niet meegeteld kunnen zijn. Gezien het weer zou ik het flauw vinden als dichtgewaaide luiken niet mee zouden tellen. Maar wellicht heeft de mol er ook een gesloten.

Aangezien niet alle luiken hebben meegeteld, lijkt het alsof de mol in die groep zat.

Tygo is aan de porto en zegt tegen Patrick dat het luik open moet. Ron vult aan met "van binnenuit". Het is de vraag of Patrick dit gehoord heeft. Tygo heeft dit ook niet herhaald waar je uit op zou kunnen maken dat het niet van belang is voor het slagen van de opdracht. In de uitleg die wij hebben gehoord wordt hier in ieder geval niets over gezegd. Het is heel goed mogelijk dat ze de uitleg hebben gekregen dat ze de huizen met de rode vensters in mogen en dat de bewoners op de hoogte zijn gebracht, wat door Ron is opgevat als ze moeten per se van binnenuit worden geopend.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Patrick een luik van buiten zou openen voor het zicht van "iedereen" als dit niet mocht.

Myrna Mol
5 jaar lid

Mijn idee is dat dichtwaaiende luiken niet meetellen voor het al dan niet slagen voor de opdracht. Team Nikky heeft 3 luiken (rode) luiken geopend. Mijn gevoel is dat team Peggy/Patrick weliswaar 4 luiken heeft geopend, maar daarvan was 1 groen luik. Dat zou ik molwaardig vinden.
Dan streep je 1 groen luik tegen 1 rood luik weg. Hebben zij dus 2 luiken weggespeeld. Andere team 3. Totaal 5 rode luiken weggespeeld. Aangezien Peggy heel hard roept dat zij 4 luiken hebben geopend.... Vul zelf maar in.

O ja, Peggy probeert ook nog even verwarring te zaaien dat rode luiken juist niet open moeten.....

Gewijzigd op 22 september 2020 om 04:11 uur.

astridm
9 jaar lid

Citaat van Myrna Mol:

Dan streep je 1 groen luik tegen 1 rood luik weg.

Waarom? Het ging erom de rode luiken te openen om geld te verdienen. Andere luiken waren totaal niet opportuun en 'wegstrepen' dus ook niet.

Dooro01
7 jaar lid

Bij de uitleg van Rik is duidelijk te horen dat hij zegt “ de luiken die na dertig minuten geopend zijn.....” dat wil dus zeggen dat als ze eenmaal geopend zijn de luiken mee tellen, ongeacht of ze daarna gesloten of dichtgewaaid zijn! Ik denk dat de produktie het anders bedoeld!

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.