De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 3, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 3, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 3?

Citeer Reageer

Zooi22
4 jaar lid

Re: Aflevering 3, opdracht 1

Beetje onbegrijpelijk dat sommigen de sloten niet open krijgen. Waaronder uitgerekend Ellie. Verwacht van haar juist meer inzicht. Zoals iemand roept, let op de grote van het slot en de sleutel, dan heb je ze zo los. Pas 2 minuten voor einde is Ellie los maar daarna wel met handen op knieen staan uithijgen?
Ron doet precies wat bij hem past, hij klungelt en faalt. Toch de ideale dekmantel?

Citeer

Maggie
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Slaat opdrachttitel 'Sleutel bos' op de sleutels in het olijfbos, de 4 sleutels van de sleutelbos die Peggy in handen heeft of op sleutel-boss Tygo die in het midden staat?

Citeer

Knollemol
9 maanden lid

Op het slotje in de intro staat: "De Sleutelkluis", een sleutelmaker uit Amsterdam. De letters sleutelkluis zijn ook een anagram van "ellie lust kus" Ik zit zo in een Ellie tunnel.
Afbeelding

Gewijzigd op 20 september 2020 om 19:01 uur.

Citeer

Mauz_is_waus
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Knollemol:
Op het slotje in de intro staat: "De Sleutelkluis", een sleutelmaker uit Amsterdam. De letters sleutelkluis zijn ook een anagram van "ellie lust kus" Ik zit zo in een Ellie tunnel.
Afbeelding

Elly lust helemaal geen kus, dus dat zal niet kloppen.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Mauz_is_waus:
Citaat van Knollemol:
Afbeelding

Elly lust helemaal geen kus, dus dat zal niet kloppen.

Anderzijds, van de titels Besluit en Sleutel bos kun je 2x "E. Lust" uithalen. Mee eens dat een kus niks mee te maken heeft.

Citeer

Patrick D
6 jaar lidVerdenkt Renée

Volgens mijn logica waren er 8 deelnemers x 3 kokers = 24 kokers met geld in het spel.
In totaal kon er 2000 euro verdiend worden. Waarschijnlijk 2x8x 100 euro en 8x 50 euro. Oftewel 250 euro per speler, verdeeld over 3 kokers.

In totaal werd er 1300 euro ingeleverd. Jeroen hield 100 euro achter. Dus eigenlijk 1400 euro.

Missen we 600 euro. 250 daarvan komt voor rekening van Ron die zijn kokers niet geopend heeft.
Blijft er nog 350 euro over die niet in het spel gekomen is.

Uit de beelden blijkt dat er 3x 100 euro voor Nikkie is.
Er is te zien dat ze 3x geld krijgt:
- 1x van Horace waarbij ze hem bijna omhelst.
- 1x van Horace waarbij ze heel dicht bij elkaar staan.
- 1x van Peggy naar Horace waarbij ze zich heel erg uitrekt (beelden van bovenaf)

Nikkie levert echter maar 2x 100 euro in. Hier missen we dus 1x 100 euro!!

En verder zou het heel goed mogelijk zijn dat Nikkie geen enkele koker geopend heeft. Het komt iig niet in beeld. Van Jeroen, Tygo, Peggy, Patrick, Ellie en Horace is wel te zien dat ze kokers openen of geld in het spel brengen.

Het zou dus zo maar kunnen zijn dat Nikkie geld achterover heeft gedrukt en geen geld in het spel heeft gebracht. Nikkie de mol???

Citeer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Mijn speurtocht naar het ontbrekende geld in het logistieke doolhof heeft het volgende opgeleverd:

Tygo geeft geld aan Ellie "in bewaring" omdat hij zijn handen leeg moet hebben voor zijn eigen geld dat Peggy voor hem heeft. Ik heb het niet meer teruggezien.

De eindbedragen die de deelnemers noemen kloppen m.i. wel met wat in beeld overhandigd is.
(M.u.v. het gescheurde briefje van Jeroen en dat Nikki blijkbaar 3x geld heeft ontvangen).

Maar dat betekent dat het meeste geld verdwenen is
1. bij degene die de kokers hebben geopend.
Peggy, Tygo en (zij het wat laat) Ellie hebben de meeste kokers gepakt, maar hebben zij ook alles doorgegeven?
2.in de ongeopende kokers : Jeroen en Ron.

Citeer

Patrick D
6 jaar lidVerdenkt Renée

#Snuffel

Het is altijd de vraag of dat wat er in beeld gebracht wordt, ook daadwerkelijk zo en in die volgorde is gebeurd. Neem maar als voorbeeld de volgorde van de opdracht met de bakjes met de lichtinval door het raam op de achtergrond.

Een correctie op mijn eerdere post: Bij de 3e overhandiging tussen Nikkie en Horace gaat er een briefje van Nikkie naar Horace en niet andersom. Minpuntje voor mijn analyse Glimlach.

Bij het presenteren van het geld bij Rick worden er 16 briefjes getoond: 10x 100 euro, 6x 50 euro. Jeroen heeft 1 briefje verduisterd. Dus dan missen we er 7 (8 x 3 = 24, -17 = 7 (5x100 en 2x 50)).
Ron heeft er 3 niet in het spel gebracht. Mogelijk 2x 100 en 1x 50. Dus dan missen we 3x 100 en 1x 50.

- Wat er in beeld gebracht wordt, lijkt het er op dat Jeroen minimaal 2x een koker heeft geopend: 1x 50 euro voor Patrick en 1x 100 euro voor Nikkie.
- Nikkie heeft toont 1x een briefje van 100 voor Ron. Die gaat via Horace en Tygo naar Ron. 2 kokers krijgen we niet te zien van haar.
- Ellie heeft alles doorgegeven en alles komt ook aan:
100 euro voor Peggy, via Jeroen naar Peggy.
50 euro voor Ron, via Tygo naar Ron.
100 euro voor Patrick, via Tygo naar Patrick.
- Dit geldt ook voor Tygo, plus Tygo heeft als enige ook 250 euro voor in de pot.
- Patrick geeft 2x een biljet door. 1 is onduidelijk.
- Peggy geeft 2x een biljet door. 1 is onduidelijk.
- Horace wordt niet verdacht, want hij ligt eruit.

Naast Ron die zichtbaar de kokers niet openkrijgt, is Nikkie dus degene die daarin een goede 2e kan zijn.

Citeer

Vonne
2 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Patrick D:
#Snuffel

Het is altijd de vraag of dat wat er in beeld gebracht wordt, ook daadwerkelijk zo en in die volgorde is gebeurd. Neem maar als voorbeeld de volgorde van de opdracht met de bakjes met de lichtinval door het raam op de achtergrond.

Een correctie op mijn eerdere post: Bij de 3e overhandiging tussen Nikkie en Horace gaat er een briefje van Nikkie naar Horace en niet andersom. Minpuntje voor mijn analyse Glimlach.

Bij het presenteren van het geld bij Rick worden er 16 briefjes getoond: 10x 100 euro, 6x 50 euro. Jeroen heeft 1 briefje verduisterd. Dus dan missen we er 7 (8 x 3 = 24, -17 = 7 (5x100 en 2x 50)).
Ron heeft er 3 niet in het spel gebracht. Mogelijk 2x 100 en 1x 50. Dus dan missen we 3x 100 en 1x 50.

- Wat er in beeld gebracht wordt, lijkt het er op dat Jeroen minimaal 2x een koker heeft geopend: 1x 50 euro voor Patrick en 1x 100 euro voor Nikkie.
- Nikkie heeft toont 1x een briefje van 100 voor Ron. Die gaat via Horace en Tygo naar Ron. 2 kokers krijgen we niet te zien van haar.
- Ellie heeft alles doorgegeven en alles komt ook aan:
100 euro voor Peggy, via Jeroen naar Peggy.
50 euro voor Ron, via Tygo naar Ron.
100 euro voor Patrick, via Tygo naar Patrick.
- Dit geldt ook voor Tygo, plus Tygo heeft als enige ook 250 euro voor in de pot.
- Patrick geeft 2x een biljet door. 1 is onduidelijk.
- Peggy geeft 2x een biljet door. 1 is onduidelijk.
- Horace wordt niet verdacht, want hij ligt eruit.

Naast Ron die zichtbaar de kokers niet openkrijgt, is Nikkie dus degene die daarin een goede 2e kan zijn.

Mooi overzicht, heb ik zelf nooit puf voor.

Zag hier ook een overzicht, daar melden ze dat de kokers van Patrick niet zijn aangekomen. Maar nog geen puf gehad dit schema te controleren.

https://www.instagram.com/p/CFXQK9ZA7vP/

Citeer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Dankjewel Vonne voor de link en Patrick D voor het overzicht.
Leuk om de inzichten te vergelijken maar mijn puf is nu ook op...

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.