De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 4, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 4, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 4?

Maggie
6 jaar lid

Re: Aflevering 4, opdracht 1

Schildert Jeroen hier zijn duistere mollengang met al het geld/goud dat hij uit de pot heeft gehouden?

Zooi22
5 jaar lid

De mol kan overal zitten. beste plek is in museum. Gewoon zorgen dat ze de schilderijen niet vinden. Bij schilderteams kun je je eigen en dat van de ander verprutsen en zo zeker de helft van het geld uit de pot houden. Nikkie heeft het kind aan de verkeerde kant, maar vertelt wel dat het een rond schilderij is. Soort mol en ontmolactie. Kan ook zijn dat Tygo de foute aanwijzing gaf.
Gemiste hint door iedereen, ze staan de de geboorte huizen van. Dus let je extra op schilderijen van deze 2 schilders.

Nog een aanwijzing in de 4 schilderijen?
Da Vinci: Adorazione dei Magi (Aanbidding der Wijzen)
Michelangelo: De Doni Tondo (De heilige familie)
Gentile da Fabriano, Aanbidding der wijzen
Paolo Veronese, Heilige familie met Heilige Catherina
Ieder team moest dus 2 schilderijen met dezelfde titel maken,

Daardoor dacht aan de Passion. Laat er 1 kandidaat zijn die ooit heeft meegespeeld, Ron Boshard als discipel. En Ron bleef opvallend staan kijken bij het schilderij dat niet werd "gevonden".

Kaat81
4 jaar lid

Wat ik opvallend von was dat schilderij van Peggy niet simpelweg werd uit gelegd als het kerstverhaal met alles erop en eraan.
Zoiets is in het hele begin even benoemd darna werd het schilderij met Maria en heeeeel belangrijk rechts een hondje.

Vonne
3 jaar lid

Rik heeft bij aflevering 3 dus de indeling van de groepjes bepaald, door zijn volgorde bij de executie. Wel vreemd, want hij bepaalt dus wat de mol moest doen.
Actie van Ron bij het juiste schilderij was gek. Maar zou de regie dit zo duidelijk in beeld willen hebben als hij echt de mol is?

Teuntjemolt
8 jaar lid

Citaat van Zooi22:
De mol kan overal zitten. beste plek is in museum. Gewoon zorgen dat ze de schilderijen niet vinden. Bij schilderteams kun je je eigen en dat van de ander verprutsen en zo zeker de helft van het geld uit de pot houden. Nikkie heeft het kind aan de verkeerde kant,

In spiegelbeeld dus.
Wel veel spiegels in deze serie, ook nog in volgende opdracht. Aanwijzingen naar Nikkie?

Teuntjemolt
8 jaar lid

Citaat van Vonne:
Rik heeft bij aflevering 3 dus de indeling van de groepjes bepaald, door zijn volgorde bij de executie. Wel vreemd, want hij bepaalt dus wat de mol moest doen.
Actie van Ron bij het juiste schilderij was gek. Maar zou de regie dit zo duidelijk in beeld willen hebben als hij echt de mol is?

Dat brengt mij ook enorm aan het twijfelen. Ik zit helemaal niet op Ron, maar ik dacht ineens: is ook een tactiek, ze denken allemaal 'Ron is niet handig, dus we doen niet wat hij zegt' dus zegt hij juist steeds wat wel goed is - want daar let toch niemand op.
(Hij riep bij noemen oude mollen "Klaas ". Dat werd ook genegeerd)

astridm
9 jaar lid

Citaat van Maggie:
Schildert Jeroen hier zijn duistere mollengang met al het geld/goud dat hij uit de pot heeft gehouden?

Lol

Kwijnen
12 maanden lid

Het is Nikkie. Rik zegt heel duidelijk dat er zelfs een Rembrandt in het museum hangt. Er hangt daar maar 1 schilderij van Rembrandt, namelijk een zelfportret. Nikkie schildert in de opdracht een vrouw met foundation en opzichte paarse oogschaduw. Zelf heeft ze daarna ook dikke paarse oogschaduw op.

mollien
6 jaar lid

Gaan we het ook nog hebben over de kamer die heel duidelijk/mysterieus in beeld gebracht werd? De deur stond een klein beetje open en de kamer was donker. Zou hier een schilderij van de mol hangen?

H20Fan
3 jaar lid

Ik hoor overal terugkomen dat het opvallend is dat Ron over dat jaartal 1505 begint en dat wil doorgeven aan Nikkie. Hoe ik het begreep in de aflevering was dat je twee cijfers krijgt van de kamernummers dus als je een viercijferige code moet invoeren, hoe weet je dan welk van de twee cijfers eerst moet? Volgens mij zei Ellie daar later iets over en was dat duidelijk in de groep. Maar ik zou ook zoeken naar aanwijzingen om te weten welk cijfer eerst moet en dan vind ik het niet gek als je dan naar het jaartal kijkt en dan de oudste eerst doet of iets dergelijks.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.