De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Aflevering 4: Meesterlijk

Frank
Beheerder

Aflevering 4: Meesterlijk

Wat is je opgevallen in de vierde aflevering buiten de opdrachten en test & executie?

Gewijzigd op 26 september 2020 om 20:41 uur.

Citeer Reageer

Mique
1 jaar lid

Re: Aflevering 4: Meesterlijk

Meesterlijk, zit een m en L in. Michelangelo en Leonardo beginnen daarmee. Wie had het schilderij met de ontbrekende letter, de vorm O? Nikkie

Citeer

Vonne
2 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Mique:
Meesterlijk, zit een m en L in. Michelangelo en Leonardo beginnen daarmee. Wie had het schilderij met de ontbrekende letter, de vorm O? Nikkie

Die is mooi. Met het deel van het woord meester kunnen ze ook verwijzen naar de schilder. Zowel naar de namen Michelangelo en Leonardo als naar Nikkie.

Gewijzigd op 27 september 2020 om 13:12 uur.

Citeer

Teuntjemolt
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Vonne:
Citaat van Mique:

Die is mooi. Met het deel van het woord meester kunnen ze ook verwijzen naar de schilder. Zowel naar de namen Michelangelo en Leonardo als naar Nikkie.

En ze zijn beide dood (lijk) Knipoog de schilders dan.

Heel iets anders: mij viel in de groepsfoto een groen kruis op, bij het hoofd van Jeroen.
Zal wel een uithangbord zijn, maar toch... niets is wat het lijkt.

Gewijzigd op 27 september 2020 om 13:58 uur.

Citeer

Barbamollie
5 jaar lid

Wie zegt het woord meesterlijk (hotel) op ongeveer 25.56 minuten?
Het is in ieder geval een man... Ik dacht Ron maar ik kan het niet goed onderscheiden...

Citeer

Vonne
2 jaar lidVerdenkt Rocky

Citaat van Teuntjemolt:
Citaat van Vonne:
Citaat van Mique:

En ze zijn beide dood (lijk) Knipoog de schilders dan.

Heel iets anders: mij viel in de groepsfoto een groen kruis op, bij het hoofd van Jeroen.
Zal wel een uithangbord zijn, maar toch... niets is wat het lijkt.

Kruis viel mij ook op, maar later was er ook zo'n kruis bij een drogist of apotheek (weet niet precies welke) te zien. Daarom denk ik toeval.

Citeer

Mol-Hunter
3 jaar lidVerdenkt Renée

Vorige week, na aflevering 3 was mijn beeld als volgt:
Mogelijke mol:
Ron
Peggy
Twijfelachtig/ te weinig concrete informatie:
Tygo
Nikkie
vrijwel zeker kandidaat:
Jeroen
Ellie
Patrick

Nu dan de analyse van aflevering 4:

2 Mollen??????
Vorige week opperde ik al de mogelijkheid dat er voor dit jubileum seizoen 2 mollen kunnen zijn. Er is al vaak over gespeculeerd in andere jaren, maar ik kan begrijpen dat ze dat normaliter niet zullen doen. Maar als het ooit gebeurt, dan is het bij dit extra seizoen.
Bovendien zegt Rik altijd "Er is één mol en ... kandidaten"".
Ik heb deze uitspraak tot nu toe nog niet gehoord. Is dit een hint dat er niet maar één mol is?????

Opdracht 1:

Schilderen en kliederen... Hier kan de regie natuurlijk weer uitgebreid monteren en ons op het verkeerde been zetten. Ik houd mij dus maar even alleen bij de resultaten: Het schilderij van Peggy wordt niet geraden en Ron zie het schilderij maar reageert niet. Weer precies mijn 2 hoofdverdachten. Dus ik blijf nog maar even in die tunnel zitten.

Opdracht 2:
Er was €2250 te verdienen in deze follow-the-money opdracht. Een raar bedrag maar wel 3 x €750. Ik denk dan ook dat er €750 euro per geraden mol te verdienen was en dat niet alle 3 geraden hoefden te worden. De precieze voorwaarden zijn ook niet genoemd noch ontkend in de uitzending. Dit is van belang hoe je hier kunt mollen. In het geval dat alle 3 geraden moesten worden hoeft de mol maar één fout te introduceren, in het andere wil de mol mogelijk meerdere foute antwoorden suggereren.
Peggy start als eerste met Jon (van Eerd) met bijval van NIkkie. Verdacht. Vervolgens wordt Margriet voorgesteld en ten slotte komt Nikkie met Jan. Er is hier meteen bijval van Ron, echter heeft de regie het geluid van zijn stem weg gefilterd om hem niet verdacht te maken?
Bovendien suggereert Peggy dat alleen oud-mollen meetellen die nog niet eerder waren verschenen. Waar komt dat opeens vandaan? En Ron beweert vervolgens dat Klaas (van Kruistem) al geweest is, wat helemaal niet zo is. Jaja, Peggy en Ron weer in de mol-rol.
De regie wil hier erg graag Nikkie verdacht maken lijkt het. Maar aangezien we niet zeker weten hoe hier geld verdiend had kunnen worden is het lastig om hier harde conclusies uit te trekken.

Opdracht 3:
De ansichtkaarten opdracht. Ik kan hier weinig mee. Wij krijgen hier, door de montage, geen goed beeld hoe lang er ergens getreuzeld wordt. De regie kan ons weer van alles laten denken. Wel is duidelijk dat de regie ook hier Nikkie als verdacht wil laten overkomen. En er was natuurlijk al uitgelekt dat Nikkie zeker t/m aflevering 7 in het programma blijft. Het zou dus zo maar kunnen dat Nikkie toch de mol blijkt te zijn hoewel ik daar nog sterk aan twijfel.

Concluderend:
Nikkie wordt deze aflevering wel heel erg verdacht gemaakt en dan moet je je ook afvragen of de regie hier niet een spelletje speelt. Vorige week was het tenslotte alle pijlen op Peggy.
Tygo valt vanaf nu buiten mijn verdenking. Ik zie bij hem veel theater maar geen solide molacties.

Mijn verdenkingen na aflevering 4:
Mogelijke mol:
Ron
Peggy
Twijfelachtig/ te weinig concrete informatie:
Nikkie
vrijwel zeker kandidaat:
Tygo
Jeroen
Patrick

PS. Mochten er inderdaad 2 mollen blijken te zijn is ook nog de vraag of ze het dan van elkaar weten?
Laat mij jullie ideeën hierover weten.

Gewijzigd op 30 september 2020 om 15:22 uur.

Citeer

Mauz_is_waus
7 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van Mol-Hunter:

PS. Mochten er inderdaad 2 mollen blijken te zijn is ook nog de vraag of ze het dan van elkaar weten?
Laat mij jullie ideeën hierover weten.

Er is 1 ding zeker: er is maar 1 mol.
Anders heet het programma 'wie zijn de mollen'

Citeer

astridm
9 jaar lidVerdenkt Splinter

Citaat van Mauz_is_waus:

Er is 1 ding zeker: er is maar 1 mol.
Anders heet het programma 'wie zijn de mollen'

Er is nog een vaste waarde: Rik liegt niet.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.