De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 6: Damocles

»

Frank
Beheerder

Aflevering 6: Damocles

Wat is je opgevallen in de zesde aflevering buiten de test & executie?

Gewijzigd op 11 oktober 2020 om 12:32 uur.

Gladiool
2 jaar lid

Re: Aflevering 6: Damocles

Zegt Nikkie tegen Tygo dat ze in de finale zitten als ze ontsnappen? Rare opmerking als er nog een halve finale aankomt. Behalve voor de Mol natuurlijk, die gaat nooit naar huis. En Tygo reageert er niet op. We hebben toch zeker niet 2 Mollen? :')

Shibito
12 maanden lid

Ja inderdaad.. apart.

Patrick D
7 jaar lid

Wanneer Nikkie en Tygo de derde ketting aan het doorzagen zijn, doen ze dat op een ander punt dan waar uiteindelijk de ketting breekt.

Zie foto's.

Afbeelding

Foto 1 zijn ze in het midden aan het zagen.

Afbeelding

Foto 2 breekt de ketting veel meer aan de rechterzijde.

Waarom??

Gewijzigd op 10 oktober 2020 om 22:09 uur.

Maggie
6 jaar lid

Damocles was een vleier, die Dionysius de oudere van Syracuse zei hoe jaloers iedereen op hem was. De volgende dag werd Damocles uitgenodigd aan het hof aan het banket, met boven zijn hoofd een zwaard dat aan een paardenhaar was opgehangen. Zo liet Dionysius zien dat de mensen die in weelde leven elke dag blootgesteld zijn aan gevaar. Damocles ontging de lust om in weelde te leven.
Zegt de afleveringstitel nu dat Nikkie en Tygo het zwaard van Damocles (=executie) kunnen ontwijken (in weelde leven), dus kandidaten zijn? Dat betekent dan dat Jeroen de mol is. Want Patrick zat vol op Peggy en Patrick is naar huis. Dus Peggy kan de mol niet zijn. En de mol overleeft de executie altijd. Toch?

Hilcieni
2 jaar lid

de titel kan verwijzen naar nikkie sinds damocles letterlijk "roem van de mensen" betekent, en nikkie is natuurlijk het meest bekend

Gewijzigd op 10 oktober 2020 om 22:10 uur.

Vlammetje
7 jaar lid

Citaat van Hilcieni:
de titel kan verwijzen naar nikkie sinds damocles letterlijk "roem van de mensen" betekent, en nikkie is natuurlijk het meest bekend

Dat hangt af van aan wie je dat vraagt. Nikkie is zeker niet bij iedereen het meest bekend. In de categorie 'bekende NL-ers van wie ik al had gehoord voor ze in WIDM zaten' zaten in de groep van de aflevering vandaag Jeroen, Tygo en Ron. Niet Nikkie.

Kaxcv67
2 jaar lid

Er viel €4500,- te verdienen in molmunten. Ze hebben maar €3400,- binnengehaald. Dus de mol heeft gewoon even een een paar munten t.w.v. €1100,- ergens weggegooid!

Dus SPOILER; de mol is 100% Peggy OF Jeroen.
Als het zo is, is het blijkbaar onmogelijk dat Tygo of Nikkie de mol kan zijn, omdat zij niks met de verdwijningen te maken kunnen hebben.

Gewijzigd op 11 oktober 2020 om 10:21 uur.

Vlammetje
7 jaar lid

Citaat van Kaxcv67:
Er viel €4500,- te verdienen in molmunten. Ze hebben maar €4300,- binnengehaald. Dus de mol heeft gewoon even een een paar munten t.w.v. €200,- ergens weggegooid!

Ze hebben 3400 euro gevonden, of althans meegebracht.

Vonne
3 jaar lid

Eigenlijk is er best een hoog bedrag gewonnen. Vooral als je bedenkt dat ze alleen voor de aanwijzingen wilden gaan. Jeroen stelt nadat ze de aanwijzing hebben gevonden volgens mij voor naar het beginpunt terug te gaan. Zou als mol raar zijn, omdat daar vlakbij geld gevonden kan worden (en dat vindt Patrick even later dus ook). Je zou verwachten dat ze op een veelvoud van 500 uitkomen. Dat ze op een gek eindbedrag uitkomen, komt misschien dat ze niet alle geldzakjes in het theater gevonden hebben. Ik had van de mol dan echter verwacht dat deze de aanwijzing sneller zou vinden, kan de groep immers doorlopen. Dan is het vreemd dat de aanwijzing helemaal niet wordt gevonden. Hierdoor begin ik te vermoeden dat de mol juist in de andere groep zat.

Snuffel
12 maanden lid

quote=Snuffel]
Als kandidaat wil je echt niet bij een dubbele executie zitten met slechts 4 mensen. Ook al zit je op de juiste mol, de kans dat je scherm rood wordt is mega. Als de mol erbij zit sta je al bijna met 1 been thuis.
De mol vind dat m.i. prima, en zal dus eerder voor het geld gaan.
Het lijkt mij dan ook heel verhelderend om a.s. zaterdag te kijken wie van de vier a.s. zaterdag het meest fanatiek is om Tygo en Nikki te vinden.
(Tenzij deze twee ook weer een mollenrol mogen spelen, dan vertroebeld mijn blik weer.)
[/quote]

Quote is van afl 5, nu mijn conclusie, en ha, ha, natuurlijk minder verhelderend als ik had gehoopt.

Wie er echt voor geld gegaan is:
- vind ik lastig te beoordelen omdat volgens mij op meerdere locaties zowel aanwijzingen als ook geld te halen was. En de mol kan de schade beperken, losse geldzakjes kunnen in die grote rugzakken makkelijk zoekraken.
Rol van Tygo en Nikki:
- was beperkt tot z.s.m. ontsnappen. Geen enkele invloed dus op de zoekopdracht. M.i. wil je nooit 24 uur van de groep afgezonderd zijn. Als kandidaat mis je informatie, als Mol kun je niet mollen. Of dat een helikoptervlucht waard is betwijfel ik.

- blijft als enige houvast hier (voor mij) de vraag wie het meest of juist minst fanatiek was om Tygo en Nikki te vinden:
Na de executie uiteraard alleen de keuze tussen Jeroen en Peggy.
Bij Peggy zie ik tegenstrijdige acties.
Peggy als mol : wil Ron gebruiken als vertraging door hem naar de verdieping van de "klok" te sturen?
Peggy als kandidaat: vestigt aandacht op de tekening = Valk
Jeroen is overduidelijk verdacht door het vinden van de cruciale sleutel te blokkeren.
Zowel Jeroen als Peggy lijken oprecht verbaasd als Nikki en Tygo vertellen over de helikopter. Een mol zou dit toch weten?

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.