De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Aflevering 7, opdracht 1

»

Frank
Beheerder

Aflevering 7, opdracht 1

Wat is je opgevallen in de eerste opdracht van aflevering 7?

Maaikepaaik
6 jaar lid

Re: Aflevering 7, opdracht 1

Alleen van Jeroen zien we bij de ruïne het praatje ‘je bent ver gekomen in het spel’ van Rik niet. Ik weet niet òf het bewijs is, maar het viel me wel op.

Headhunter
9 jaar lid

Voor mijn gevoel is er een hint te vinden met de spiegels. Dat deze vanuit de eerste aflevering terugkwamen is niet voor niks en daar moet een betekenis voor zijn. Wat mij opviel was dat de teksten van de individuele spiegels voorbij kwamen. Van, naar ik vermoed, heb ik de teksten van alle kandidaten duidelijk in beeld voorbij zien komen BEHALVE de tekst van Jeroen. Zou dat een hint kunnen zijn naar Jeroen en heeft hij zijn tekst gewist en daarvoor in de plaats de tekst IK BEN DE MOL opgeschreven?

Gewijzigd op 17 oktober 2020 om 22:57 uur.

Maaikepaaik
6 jaar lid

Dat vind ik een leuke, die ook nog eens mijn tunneltje stut Glimlach

Kaxcv67
2 jaar lid

Ik snap het gewoon niet.
Hoe kun je de mol achter je NIET HOREN?!?!
Ze bevinden zich op een locatie waarvan de plek waar ze zijn en dus ook de kisten op staan bestaat uit kiezelsteentjes.
Dit kun je toch duidelijk horen?!
Ik bedoel, oke je staat min. 30meter vandaan maar er is niemand die praat, behalve een van de oud mollen, als ik voetstappen achter mij hoor op de kiezelsteentjes dan zou ik gelijk omdraaien met de wetenschap van aflevering 1.
Er zullen vast wel mensen zijn die zeggen, "Nee joh, de mol heeft vast wel stilletjes gelopen". Nou, ik zou gelijk het geluid van de kleinste beweging op een grond dat bestaat uit kiezelsteentjes binnen krijgen.

Voor de rest was er een shot te zien van het eerstje bakje (waar de 750 euro in zat) bij Tygo, Nikkie en Peggy. Maar bij Jeroen was die shot juist NIET te zien. Waarom? Nou, simpel. Omdat de 750 euro er nog duidelijk in lag aangezien hij de mol is. Hij kan dan dus nooit de 750 euro hebben weggehaald.

Dat mensen nog in de Nikkie Tunnel zitten snap ik niet.

Gewijzigd op 18 oktober 2020 om 01:35 uur.

Vonne
3 jaar lid

Inderdaad, hoe kun je de mol niet horen. Nikkie en Jeroen lijken mij beide toch niet heel lichtvoetig......

Volgens velen lijkt het handschrift op de spiegels op dat van Jeroen. Maar zou een mol in zijn eigen handschrift schrijven of oefenen op iets anders? Dat laatste lijkt mij ook niet vreemd.

Je zag aan het eind van deze opdracht de tekst Ik ben de mol. Ik gok dat dit achterop de spiegel heeft gestaan met de tekst van de mol.

Headhunter, de spiegel van Jeroen kwam toch in beeld toen Tygo daar was?

Patrick D
7 jaar lid

Bij de spiegels met de teksten, is de 5e spiegel (van links) de spiegel met de tekst van Nikkie. De 7e spiegel is de tekst van Jeroen.

Bij het stukje van Jeroen in de spiegelkamer is een camerashot van rechts naar links over 3 spiegels. Rechts naast de 1e spiegel zit exact hetzelfde vlekje op de muur dat in beeld is bij de spiegel met de tekst : Ik ben de mol'.
Het camerashot schuift twee spiegels naar links en eindigt bij de spiegel van Nikkie. dat is te herleiden aan een ander vlekje op de muur.

Oftewel het camerashot gaat van spiegel 7 naar spiegel 5. Dus van spiegel Jeroen naar spiegel Nikkie.
En op de 7e spiegel staat uiteindelijk de tekst: Ik ben de mol. Dus de spiegel van Jeroen.

Gewijzigd op 18 oktober 2020 om 12:02 uur.

astridm
9 jaar lid

Citaat van Kaxcv67:
Ik snap het gewoon niet.
Hoe kun je de mol achter je NIET HOREN?!?!

De mol is niet de enige die daar rondloopt hoor, er zijn op z'n minst 2 opnamemensen bij maar waarschijnlijk wel meer, want het is een grote holle ruimte.

Snuffel
12 maanden lid

De quote van Jeroen is in verhouding heel er lang.
Ik waag me niet aan handschrift-herkenning maar het is wel heel veel om na te apen.
En dan ook nog, als de mol de quotes heeft opgeschreven, heeft hij dan ook de tekst zelf mogen kiezen?
Want als je weet dat het handschrift moet na-apen, dan kies je toch niet zo'n ellenlange zin?

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Kaxcv67:

HiBrede lach
Ik heb net gekeken en moet nog een keer gaan kijken...

Merel, de mol van Nikkie's jaar, stond als een roof vogel (misschien een falcone). Jon van Eerd was in het blauw, de kleur van de jubileum mol. Jon van Eerd was de sleutel (in Weg van jou, normaal seizoen tot de mol) en die stond voor Nikkie.

Het stukje spiegel van Stuk voor stuk in aflevering 5 had "Ik ben de mol" in Nikkie's handschrift.

Rik benadrukt dat de mol heeft de avond ervoor alle citaten op de spiegels geschreven: je zou dit toch een uurtje of minder van tevoren kunnen doen. Laat ons eerlijk zijn: het zou in principe niet zo veel tijd nemen om tien zinnetjes te schrijven normaal gesproken, toch? Maar als een mol een andere handschrift moet vervalsen, vergt dat veel meer tijd en moeite.

Gringa
6 jaar lid

Citaat van Kaxcv67:

HiBrede lach
Ik heb net gekeken en moet nog een keer gaan kijken...

Merel, de mol van Nikkie's jaar, stond als een roof vogel (misschien een falcone). Jon van Eerd was in het blauw, de kleur van de jubileum mol. Jon van Eerd was de sleutel (in Weg van jou, normaal seizoen tot de mol) en die stond voor Nikkie.

Het stukje spiegel van Stuk voor stuk in aflevering 5 had "Ik ben de mol" in Nikkie's handschrift.

Rik benadrukt dat de mol heeft de avond ervoor alle citaten op de spiegels geschreven: je zou dit toch een uurtje of minder van tevoren kunnen doen. Laat ons eerlijk zijn: het zou in principe niet zo veel tijd nemen om tien zinnetjes te schrijven normaal gesproken, toch? Maar als een mol een andere handschrift moet vervalsen, vergt dat veel meer tijd en moeite.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.