De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 22 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 21 » Leader

Gringa
6 jaar lid

Leader

Hoe de kandidaten in het jubileum seizoen en in hun eigen seizoen in de leader tevoorschijn komen:

1.Tygo en in 2014 als 1ste
2. Tina en in 2020 als 7de
3. Ron en in 2018 als 1ste
4. Nikkie en in 2019 als 2de in aflevering 3
5. Horace en in 2011 als 7de
6. Ellie en in 2016 als 3de
7. Patrick en in 2008 als 1ste
8. Nadja en in 2007 als 7de
9. Jeroen en in 2017 als 9de
10. Peggy en in 2006 als 7de

Als enige, beweegt Nikkie dit seizoen in spiegelbeeld ten opzichte van haar beweging in 2019 (van de muur af links vs rechts). Verder in aflevering 3, opdracht 3 zie je een emmer die het water in duikelt en een pijl in een rood-blauw schild. Nikkie was in het team die een sleutel uit het water moest vissen en schoot de pijl die het schild raakte.

Rogier76
9 jaar lid

Re: Leader

Afbeelding

Zou het schilderij in het museum van Uffize, getoond in de leader net voor de Medusa van Carravaggio nog iets kunnen betekenen? Kent iemand de titel en maker?

De Medusa toont de onthoofding van Medusa net nadat zij zichzelf in de spiegel had gezien. Het is op een schild geschilderd. Misschien terugkerende thema's die verwijzen naar de mol? Vind overigens Tygo wel iets van het Medusa-kapsel hebben. Vind de schreeuw na ontmaskering in de leader juist iets van Nikkie hebben.

Gewijzigd op 27 september 2020 om 18:14 uur.

Gringa
6 jaar lid

Ik dacht dat Ellie (bwah ha ha) misschien de winnaar kon zijn. Dus ben ik terug gegaan om de leader te bestuderen.

Boven heeft Rogier76 (bedankt!)de schilderij van Medusa in de spiegel geplaatst. De allereerste opdracht van dit seizoen, Spiegelbeeld ging over spiegels. En in de leader vind je het volgende:

Tygo, Ron, Horace, Ellie, en Nadja zitten in auto's met/ achter autospiegels.
Na verschillende beelden van water (zeespiegel) komt Tina in beeld.
Na mensen in zonnebrillen met spiegelglazen (Follow the money opdracht) komt Nikkie in beeld.
Na de kist met joker (Meeslepend) komt Patrick in beeld. Ik weet niet of dit wel of niet houtspiegels toont.
Jeroen staat voor een hek (hek = een van de definities van spiegel)
Na een kompas (peilspiegel) komt Peggy in beeld. Als enige kandidaat kijkt zij niet direkt in de camera.

Voor mij zijn Jeroen en Peggy het meest afwijkend omdat Jeroen staat voor iets dat met een spiegel te maken heeft, en omdat Peggy is de enige die niet direkt kijkt. Immers de legende is dat degene die kijkt naar Medusa gaat dood/ versteent.
Misschien wijken Patrick (ik ben niet helemaal zeker van die houtspiegels) en Nikkie (kijken is een ding dit jaar en in principe gebruikt je een bril daarvoor) ook af.

Tygo en Ron zijn nog over op dit moment, en ik denk niet dat ze of mol of winnaar kunnen zijn.

Linda78
7 jaar lid

Er zitten heel veel ronde vormen in de leader, Nikkie had een rond ‘zelfportret’ in afl 4

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.