De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Algemeen » The Masque of the Red Death

«

Vpeetje
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Re: The Masque of the Red Death

Citaat van Geralda:
Een rare gedachtenkronkel. De kandidaten moeten een pleidooi houden terwijl we beelden krijgen van de ontmaskering aan het eind. Met een afleveringstitel: “ de tijd zal het leren”. Nederland kiest de mol. Wat nu als wij echt de mol hebben gekozen terwijl er onder de kandidaten nog geen mol gekozen was? Hebben wij de mol gekozen en werd Arno op dat moment de Mol???? In de Vlaamse Mol werd paar jaar geleden Elisabeth gekozen in de eerste aflevering. Ik weet nog niet hoe dit gecommuniceerd kan worden na de uitslag, nog even een hersenkrakertje maar het lijkt me wel gaaf als dit de plot is. Arno past in ieder geval in het postuur van de man/vrouw in de rode cape. De tijd zal het leren kan dan een verwijzing zijn naar de nederlandse keuze en de ontmaskering op het eind.

Mooi kronkel Geralda. Idd is bij de Belgische mol ooit in de eerste aflevering de mol gekozen. Stel dat het hier ook is gebeurt wil zeggen dat de pot zowiezo met € 5000,- gespekt wordt. Lijkt mij een beetje stug, maar het zou idd een mooie ontknoping zijn in aflevering 10. Eerder denk ik dan dat ze voor de meest onwaarschijnlijke mol zouden gaan, dan zou er € 5000,- uit de pot gaan. Maar ja….. Glen is al naar huis.
Derhalve vind ik Arno op dit moment totaal geen mol. Hij prikt net iets te fanatiek en te veel gele ballonnen ( had niet gehoeven, de opdracht was immers moeilijk genoeg ). Hij corrigeert de voet van Hila zodat ook daar geld in de pot komt. Zijn ontwijkende gedrag t.o.v de camera is veel te opvallend
Kortom ik krijg tot nu toe totaal geen molvipes bij hem.
Ik moet wel ontzettend met hem lachen en hoop dat hij er nog lang mag blijven. De kwibus Knipoog

Gewijzigd op 11 januari om 12:07 uur.

Citeer

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Citaat van Geralda:
Een rare gedachtenkronkel. De kandidaten moeten een pleidooi houden terwijl we beelden krijgen van de ontmaskering aan het eind. Met een afleveringstitel: “ de tijd zal het leren”. Nederland kiest de mol. Wat nu als wij echt de mol hebben gekozen terwijl er onder de kandidaten nog geen mol gekozen was? Hebben wij de mol gekozen en werd Arno op dat moment de Mol???? In de Vlaamse Mol werd paar jaar geleden Elisabeth gekozen in de eerste aflevering. Ik weet nog niet hoe dit gecommuniceerd kan worden na de uitslag, nog even een hersenkrakertje maar het lijkt me wel gaaf als dit de plot is. Arno past in ieder geval in het postuur van de man/vrouw in de rode cape. De tijd zal het leren kan dan een verwijzing zijn naar de nederlandse keuze en de ontmaskering op het eind.

Op zich vind ik dat een geniaal idee: een keertje een mol op die manier kiezen!

Alleen, ik weet niet of ze zouden dat durven met zo weinig tijd. Meestal filmen ze in mei-juni. Nu zijn ze eind augustus begonnen. Als je zelf je mol kiest, kun je hem/haar voorbereiden. Als een van elf plotseling de mol is, en schijnt het niet zo best te kunnen heb je minder tijd om dat mooi te verdoezelen. In TV programma in minder dan 6 maanden op de buis krijgen is snel.
Bovendien, het eerste molgeld zou de mol kunnen aanwijze, en het keuze moment voor NL kwam na die tijd.

Citeer

astridm
10 jaar lidVerdenkt

Citaat van Vpeetje:

Kortom ik krijg tot nu toe totaal geen molvipes bij hem.
Ik moet wel ontzettend met hem lachen en hoop dat hij er nog lang mag blijven. De kwibus Knipoog

Hahaha, met z'n honinghanden balletjes gooien, nee molvibes heb ik bij hem ook niet.

Citeer

astridm
10 jaar lidVerdenkt

Citaat van Gringa:

Alleen, ik weet niet of ze zouden dat durven met zo weinig tijd.

Dat zou inderdaad wel heel weinig tijd zijn, de livestream was op 28 augustus en de ontmaskering al op 16 september. Dan zou de groep dus nog geen 3 weken weg geweest zijn, dat is echt veel te kort.

Citeer

Geralda
10 jaar lid

@Vpeetje en @gringa naast een gedachtenkronkel waarschijnlijk nog meer een vorm van Wishful thinking?
Ik zie ook Arno niet als mol net als dat de tijd van voorbereiding en andere aspecten het wel erg onaannemelijk maken dat ze op deze manier de mol durfden kiezen. Maar goed, ik laat me graag verrassen maar zet mijn punten nog niet op mol Arno Knipoog

Gewijzigd op 12 januari om 00:57 uur.

Citeer

Aabee
2 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Geralda:

Dat zou wel een geweldig idee zijn! Heel Nederland en alle kandidaten denken hierna dat hij het niet kan zijn. Het maakt hem meteen onverdacht.
In de eerste aflevering was er dan nog geen mol, alleen hoe is Suzanne dan afgevallen? Dat is dan een beetje oneerlijk.

Citeer

Gringa
7 jaar lidVerdenkt

Als je Rozafa castle in het Engels op wikipedia opzoekt, ga naar "Legend."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rozafa_Castle

Korte samenvatting: Het lukte niet om dit kasteel te bouwen. Er moest een vrouw in de muur geofferd worden. Natuurlijk in deze legende gebeurde dat. Die vrouw had wel een kleine kind, dus haar rechter oog, hand, borst, en voet waren toegankelijk gebleven.
Op de twitter foto van wieisdemol.nl (wat anders is dan de instagram foto) van de kandidaten voor aflevering 5, is er iets meer ruimte in de kandidaten naast Hila. Ze staan allemaal deels voor een stenen muur en er lijkt een vaag soort schaduw van een persoon op die muur te zijn.

Is een thema hier "Rozafa's revenge (wraak)?" Het kan natuurlijk mooi gecombineerd met the Red Death.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.