De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Algemeen » Troeven

»

hellie
11 jaar lid hellie

Troeven

Werd er in eerdere edities ook gesproken over troeven? Het klinkt mij wat raar in de oren. Ik herinner mij topito’s.

In ieder geval is troeven in het Albanees atutë en troef atu.

Of zou het slaan op speelkaarten of kaarten van een ander soort (landkaarten?)

Of is het niets… ik vroeg het mij af.

Citeer Reageer

GoGoGadget
5 jaar lidVerdenkt Daniël

Re: Troeven

ha, jahoor al heel lang, ik zit toevallig (ieder jaar weer Knipoog) ook zoveel mogelijk andere mol (jaren) afleveringen te kijken en bij Karel hebben ze het ook al over troeven.
De troeven, jokers worden in een adem genoemd.

Topito's waren in Mexico die kijk ik nu, gekleurde driehoekjes ook erg geinig, wie weet ooit weer eens terug,
net als de zwarte 'vrijstelling' vernietiger is een betere naam trouwens.

Knipoog

het beeld was wel belabberd toen. Maar ben erg blij dat widm alle seizoenen er op heeft voor ons om het elk jaar weer te beleven.

Citeer

hellie
11 jaar lid hellie

Dank je wel voor het antwoord. Dan hoef ik hier mijn hoofd verder niet over te breken.

Citeer

astridm
10 jaar lidVerdenkt

Ik vind het echt jammer dat er zo met troeven gestrooid wordt, het lijkt wel ieder jaar meer te worden. Jokers gelden maar voor 1 vraag en dat snap ik nog wel, het kan een kandidaat helpen maar je weet nooit of het genoeg is. Maar altijd en eeuwig die vrijstellingen, ik zou het niet erg vinden als die zouden verdwijnen.

Citeer

Danoontje88
5 jaar lid

Citaat van astridm:
Ik vind het echt jammer dat er zo met troeven gestrooid wordt, het lijkt wel ieder jaar meer te worden. Jokers gelden maar voor 1 vraag en dat snap ik nog wel, het kan een kandidaat helpen maar je weet nooit of het genoeg is. Maar altijd en eeuwig die vrijstellingen, ik zou het niet erg vinden als die zouden verdwijnen.

Ik vond het hele principe met de topito wel leuk. Ik geloof niet, dat het jatgehalte hoger lag in die tijd en dat zullen bepaalde kandidaten toch wel blijven doen.

Citeer

GoGoGadget

Citaat van Danoontje88:
Citaat van astridm:

Ik vond het hele principe met de topito wel leuk. Ik geloof niet, dat het jatgehalte hoger lag in die tijd en dat zullen bepaalde kandidaten toch wel blijven doen.

T valt nog mee.. ik kijk er net een waarbij Kim(nee, andere) er 5!! wint en Arjen Lubach er 4 heeft! en niks verklappen dank… ik weet de uitkomst ongeveer en dat is genoeg om de series heerlijk weer te kijken

Citeer

GoGoGadget

Citaat van Danoontje88:
Citaat van astridm:

Ja Topito’s was erg leuk, dat verdienen en verzamelen vd stukjes, ze moesten toen wel wat ervoor doen om een vrijstelling te krijgen.

Citeer

astridm
10 jaar lidVerdenkt

Citaat van GoGoGadget:

Ja Topito’s was erg leuk, dat verdienen en verzamelen vd stukjes, ze moesten toen wel wat ervoor doen om een vrijstelling te krijgen.

Dankjewel, precies dat had ik ook willen schrijven. Lol

Citeer

Geralda
10 jaar lid

De hoeveelheid troeven is gelukkig wel sterk afgenomen. Wat ik dit jaar toch jammer vond was dat er zoveel vrijstellingen te verdienen waren in het begin van het seizoen. Nu hebben Fresia, Laetitia en Sahil hun vrijstelling nog. Het was te verwachten dat Hila de zwarte direct zou inzetten. Everon, Kim-Lian en Thomas hebben geen vrijstelling. Zij zijn dus veel kwetsbaarder geworden bij de executies. Nu kan dat ook tactisch een voordeel zijn maar dan moet je wel op de goede mol zitten.
Jokers ( niet teveel) en eerlijk verdiend vind ik prima maar deze hoeveelheid vrijstellingen was voor mij niet nodig geweest. Waarschijnlijk was de regie ervan uitgegaan dat ze snel ingezet zouden worden. Daarbij was er ook sprake van wat geluk & vertrouwen om de vrijstelling te krijgen. Ik zie persoonlijk liever dat iemand hem verdiend met slim en goed spel en als enige van de groep.

Citeer

Dooro01
8 jaar lidVerdenkt Daniël

Citaat van Geralda:
De hoeveelheid troeven is gelukkig wel sterk afgenomen. Wat ik dit jaar toch jammer vond was dat er zoveel vrijstellingen te verdienen waren in het begin van het seizoen. Nu hebben Fresia, Laetitia en Sahil hun vrijstelling nog. Het was te verwachten dat Hila de zwarte direct zou inzetten. Everon, Kim-Lian en Thomas hebben geen vrijstelling. Zij zijn dus veel kwetsbaarder geworden bij de executies. Nu kan dat ook tactisch een voordeel zijn maar dan moet je wel op de goede mol zitten.
Jokers ( niet teveel) en eerlijk verdiend vind ik prima maar deze hoeveelheid vrijstellingen was voor mij niet nodig geweest. Waarschijnlijk was de regie ervan uitgegaan dat ze snel ingezet zouden worden. Daarbij was er ook sprake van wat geluk & vertrouwen om de vrijstelling te krijgen. Ik zie persoonlijk liever dat iemand hem verdiend met slim en goed spel en als enige van de groep.

Na vandaag twee vrijstellingen minder. Laetitia zet hem in, en Sahil neemt hem mee naar huis. Trouwens de twee gewone jokers van Sahil heeft hij ook nooit ingezet, één weggegeven en de andere in bewaring bij Arrno, die eruit ging.

Citeer

Maaikepaaik
7 jaar lidVerdenkt Ranomi

Alleen Fresia heeft nog een vrijstelling, waar met geen woord over gerept wordt. Misschien heeft ze hem niet nodig.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.