De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
De kandidaten van seizoen 22 zijn bekend!
Deze elf BN-ers doen mee aan het 22ste seizoen van Wie is de Mol.
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 23 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10
  • Aflevering 9
  • Aflevering 8
  • Aflevering 7:  Inzichtelijk

Forum

Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Voorrstelvideo's

»

Aanstorm
11 maanden lidVerdenkt

Voorrstelvideo's

In de voorstelvideo's zitten frame verborgen. Ik heb de frame's hieronder toegevoegd. Sommige zijn makkelijk herkenbaar als locaties, andere lastiger. Iemand een idee van de boodschap hierachter?

Verder valt op dat Froukje geen video heeft?

Anke
Afbeelding
Annick
Afbeelding
Daniel
Afbeelding
Jurre
Afbeelding
Nabil
Afbeelding
Ranomi
Afbeelding
Sander
Afbeelding
Sarah
Afbeelding
Soy
Afbeelding

Gewijzigd op 21 januari om 14:53 uur.

Gringa
8 jaar lid

Re: Voorrstelvideo's

Citaat van Aanstorm:
In de voorstelvideo's zitten frame verborgen. Ik heb de frame's hieronder toegevoegd. Sommige zijn makkelijk herkenbaar als locaties, andere lastiger. Iemand een idee van de boodschap hierachter?

Verder valt op dat Froukje geen video heeft?

Anke
Afbeelding
Annick
Afbeelding
Daniel
Afbeelding
Jurre
Afbeelding
Nabil
Afbeelding
Ranomi
Afbeelding
Sander
Afbeelding
Sarah
Afbeelding
Soy
Afbeelding

Dank je wel dat je die hier gepost hebt!
Jschets had die van Annick onder de Rubber Ducky/ Badeendje topic in algemeen gezet: er lijkt een gepixelde badeendje erin verstopt te zijn.

Zelf zie ik deze beelden niet als ik de voorstel video’s kijk.
Wat ik wel gemerkt heb is dat ipv de voorstel video’s bij de kandidaten verhaaltjes te zetten, ze staan onder het Aflevering 1 gedeelte van de website. (De mollicitaties hebben de normale plek van de voorstel video’s ingenomen.)
De wieisdemol.nl website gedraagt zich raar dit seizoen. Af en toe voor een korte periode, de kandidaten foto’s krijgen ook een soort pixel filter—onder Jurre (deelnemer) en Soy (deelnemer) heb ik screenshots van de gepixelde foto’s gepost.
Bij Daniël is de mol omdat,… zette ik een screenshot waar Ranomi’s kandidaten info was gekoppeld aan Daniël’s mollicitatie.
Voor Aflevering 2 en 3 (maar niet 1), zijn 2x de Afleveringen en opdracht gezet in het archief.

Gewijzigd op 24 januari om 22:59 uur.

Aanstorm
11 maanden lidVerdenkt

De frame's zitten echt verborgen in de video's ze zijn met het blote oog bijna niet te zien. Ik heb de video's moeten downloaden; op de punten waar de 'storingen' zaten heb ik ze frame voor frame bekeken. Daaruit komen de screenshots.

Maar dat de website zich vreemd gedraagd is wel opvallend inderdaad, misschien een tip richting Daniel?

Gringa
8 jaar lid

Citaat van Aanstorm:
De frame's zitten echt verborgen in de video's ze zijn met het blote oog bijna niet te zien. Ik heb de video's moeten downloaden; op de punten waar de 'storingen' zaten heb ik ze frame voor frame bekeken. Daaruit komen de screenshots.

Maar dat de website zich vreemd gedraagd is wel opvallend inderdaad, misschien een tip richting Daniel?

Aan Daniël dacht ik ook meteen, echter als ik over gedrag moet denken, zou een mol meer dan €2000 verdienen om zijn bondje te beschermen? Anke is degene die zegt dat ze 7 stations hebben gehad in 3.1, en Daniël is degene die haar ondersteunt zodat deze opdracht slaagt. Als ik erover nadenk, weet ik alleen mollen die t/m €1000 met opzet verdienden en dat was voor aflevering 3. Ik kan dit natuurlijk hartstikke mis hebben, maar ik heb hem laag op mijn lijst daardoor gezet.
Jurre en Nabil zijn voor mij de hoofdverdachten op dit moment. Als ik een verhaal met Jurre moet bedenken, dan functioneert de website niet omdat hij niet helder van geest is. Voor Nabil is de verklaring iets met een tijdmachine die happert of zo. Maar eerlijk gezegd, heb ik geen flauw idee wat hier aan de hand is.

Edit: nogmaals, bedankt voor het plaatsen—ik krijg de video’s merendeels niet op de juiste moment stil om deze beelden te zien. Chapeau!

Gewijzigd op 25 januari om 12:09 uur.

Linda78
9 jaar lidVerdenkt

Wat mij opvalt: bij Soy heb je geen blokje en bij Annick staat een balkje. Ik heb 3 foto’s kunnen linken aan een opdracht, zal dat straks een woord opleveren?
Anke?
Annick?
Daniel?
Jurre -> (gulden middenweg? )
Nabil?
Ranomi -> omleiding
Sander-.> stalen zenuwen
Sarah ?
Soy -> toonaangevend

Aanstorm
11 maanden lidVerdenkt

Citaat van Linda78:
Wat mij opvalt: bij Soy heb je geen blokje en bij Annick staat een balkje. Ik heb 3 foto’s kunnen linken aan een opdracht, zal dat straks een woord opleveren?
Anke?
Annick?
Daniel?
Nabil?
Ranomi -> omleiding
Sander-.> stalen zenuwen
Sarah ?
Soy -> toonaangevend

Ah het zijn de opdrachten inderdaad!

Anirbas
3 jaar lid

Citaat van Linda78:
Anke?
Annick?
Daniel?
Nabil?
Ranomi -> omleiding
Sander-.> stalen zenuwen
Sarah ?
Soy -> toonaangevend

Hele reactie getikt, is ie weg.. anyway..

Er zijn 9 afleveringen opgenomen, de tiende is live. Daar kan dus geen frame uit gehaald worden. Dat zou verklaren waarom Froukje geen verborgen frame heeft in haar video.

Dit zou ook betekenen dat we per aflevering een (opdracht)titel kunnen koppelen aan een kandidaat. Dan rest de vraag dus wat we er uiteindelijk voor hint uit kunnen halen. Ben benieuwd Knipoog

Maaikepaaik
8 jaar lidVerdenkt

Wat mooi gevonden alle stills. Wauw.

Zouden het momenten zijn waar de kandidaten de mol in de gaten hadden? Of dat ze daar juist door de mol om de tuin zijn geleid?
Hebben ze van die opdracht misschien de vraag goed beantwoord in de test…
Het valt me verder op dat Nabil (ja sorry, ik begin een beetje tunnelvisie te krijgen) als enige geen enkel rood pixeltje in de still heeft staan.

Maarja, de ‘haperingen’ zelf vind ik erg hackerig en daarmee naar Daniël wijzen. Hmm.

Linda78
9 jaar lidVerdenkt

Ik denk dat aflevering 4, opdracht 2 bij Nabil hoort: een(d)zame hoogte

Maggie
8 jaar lidVerdenkt

Bijzonder dat je dit ziet Aanstorm!

Ik zit compleet vast in de Nabil tunnel. Nabil noemde bij het verkeerde telefoonnummer het getal 6032. Een drukker maakt daar groen van met deze CMYK combinatie. Kan toch geen toeval zijn dat dit blauw geel en zwart voorkomt in de voorstelvideo’s en ook nog eens in de juiste volgorde? En bij Nabil het geel en blauw samen in de afbeelding.

En dat is niet alles. Froukje heeft geen extra beeld bij hoor voorstelfilmpje en bij de CMYK combinatie mist Magenta. Nu is er een tool waarbij je alleen met het Magenta schuifje kan schuiven om er Pantone van te maken. Het gaat echt wel lukken om zo de achtergrondkleur van Froukje te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Gewijzigd op 1 februari om 17:34 uur.

Linda78
9 jaar lidVerdenkt

Correctie: jurre zijn shotje heeft als titel: altaar ego

Gewijzigd op 4 februari om 20:39 uur.

Reactie toevoegen

Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.