Forum
Topic toevoegenForum » Archief » Seizoen 12 t/m 23 » Waar zit de mol?
Waar zit de mol?
Een eenvoudige analyse van mogelijke molposities. Wanneer het binnen een spel niet echt uitmaakt waar de mol zit, bijvoorbeeld bij de roadtrip met gelijke spellen, neem ik de opdracht niet mee in het overzicht.
Belangrijke punten hierbij:
- Dit is mijn interpretatie van de posities, je mag het er absoluut mee oneens zijn
- Betekent dit overzicht dat Daniël de mol is? Nee, absoluut niet, het betekent wel dat Daniël naar mijn mening het vaakst op posities zit waar de mol ook zou willen zitten.
- Kan je op andere posities niet mollen? Absoluut wel, maar het lijkt mij niet de voorkeurspositie van de mol.
Dit geeft de volgende tussenstand na 6 afleveringen:
Mijn conclusie: we zien de laatste afleveringen de pot stagneren. Aflevering 6 had geen positieverschillen, in de afleveringen 5 en 4 zien we Soy niet op de mol-voorkeursposities terug. Zodoende lijkt het mij dat Soy niet de mol is.
Gewijzigd op 12 februari 2023 om 17:48 uur.
Re: Waar zit de mol?
Citaat van Sjurk:
Een eenvoudige analyse van mogelijke molposities. Wanneer het binnen een spel niet echt uitmaakt waar de mol zit, bijvoorbeeld bij de roadtrip met gelijke spellen, neem ik de opdracht niet mee in het overzicht.Belangrijke punten hierbij:
- Dit is mijn interpretatie van de posities, je mag het er absoluut mee oneens zijn
- Betekent dit overzicht dat Daniël de mol is? Nee, absoluut niet, het betekent wel dat Daniël naar mijn mening het vaakst op posities zit waar de mol ook zou willen zitten.
- Kan je op andere posities niet mollen? Absoluut wel, maar het lijkt mij niet de voorkeurspositie van de mol.Dit geeft de volgende tussenstand na 6 afleveringen:
Mijn conclusie: we zien de laatste afleveringen de pot stagneren. Aflevering 6 had geen positieverschillen, in de afleveringen 5 en 4 zien we Soy niet op de mol-voorkeursposities terug. Zodoende lijkt het mij dat Soy niet de mol is.
Mooie lijst Sjurk! *maakt buiging*
Fijn piekerplaatje!
Inderdaad niet helemaal eens, fijn dat dat mag bij jou, dan is er tenminste ruimte voor discussie
Bij de fotoopdracht in afl 1 maakt het volgens mij niet helemaal uit waar de mol is, wegens de rebusopdracht. Dus mijn versie van het lijstje geeft Jurre en Ranomi dan een extra punt. En omdat Daniël in de morse-opdracht niet op eigen verzoek buiten belandt, trek ik er bij hem vrolijk een punt af
Mooi en behulpzaam overzicht!
Dat het helpt met het piekeren is mijn bedoeling
Je maakt dingen altijd zo mooi visueel en overzichtelijk, Sjurk. Nice work!
Ik ben meer geneigd Maaikepaaik te volgen, maar dat gezegd, Daniël en Jurre liggen hier toch dichterbij dan ik dacht. Jurre heeft mogelijk hulp gekregen tijdens 4.1 of Daniël verdient meer dan gewonelijk om bij zijn bondgenoot betrouwbaar over te komen. Ik ga weer over piekeren.
Jurre vind ik meer op een traditionele mol lijken, maar hij werd meer verdacht gemaakt dan gewonelijk. Daniël verdient teveel geld tnt, maar als hij de mol is, wordt hij traditioneel beschermt. En nu wil ik met mijn pootjes in twee tunnels tegelijk weer. Ik ben wel superblij dat Soy, Ranomi en Anke de mol niet kunnen zijn voor mij omdat twee tunnels zijn al een teveel.
Super zo'n overzicht @Sjurk! Dankjewel. Ik heb dit jaar mijn eigen lijstje van beste Molposities al snel losgelaten omdat er zoveel lagen in de opdrachten zaten.
Maar nu ook mijn tunnel leeg is ben ik heel blij met dit topic. Heerlijk uitgangspunt om te kijken of ik een andere tunnel in durf te gaan. Ik ben het met veel posities eens, dus dan zou Daniel de mol kunnen zijn Maar dit tunnel zit werkelijk mijlenver bij mij vandaan.... zucht.
Update!
Bij opdracht 1 kan de mol wel wat, hoe later je in de lucht bent hoe meer je kan beïnvloeden wat er verdient wordt. Gezien de profi vliegers is het alleen heel lastig om dubbel in een vak te gaan staan, dat valt echt teveel op. Dus: niet bij de eerste 2, en het liefste bij de laatste 2.
Met als tussenstand voor mij persoonlijke indeling:
Opdracht 2 heeft de mol niets te kiezen: alle kandidaten willen winnen en vragen beantwoorden dus geld wordt er minimaal verdient, daarom geen indeling.
Mooi overzicht van de posities Sjurk, klasse gedaan en we weten nu in ieder geval dat Daniël een fanatieke kandidaat is. Ben het niet met alles 100% eens maar dat maakt het juist leuk. Ik miste enkel de badeend opdracht in je overzicht?
Daniël heeft bij mij nog geen tunnel behoefte opgeroepen maar dan heeft voor mij meer te maken met zijn gedrag dan met zijn posities. Verdiende hij maar wat minder… zucht. Waar is de tijd van FtM gebleven?? Vooralsnog gun ik hem de winnaars pot. Die hij het meest verdiend!! Lekker aan de bubbels met Anke
Gewijzigd op 19 februari 2023 om 23:01 uur.
De badeend-opdracht is lastig. Enerzijds weet je dat de kans groot is dat de envelop open gaat, anderzijds wil de mol dat risico zo minimaal mogelijk hebben. De klassieke sleutelpositie is bij dat spel in het vliegtuig maar dat vind ik niet hard genoeg om mee te nemen in het overzicht.
Reactie toevoegen
Dit forum is gesloten. Reageren is daarom niet mogelijk.