De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 3:  Vanaf hangen
  • Aflevering 2:  Voorbeeld
  • Aflevering 1:  Gelijk

Forum

Topic toevoegenForum » Over WIDM » Off-topic » Troeven

Snuffel
4 maanden lidVerdenkt Splinter

Troeven

Ik dacht dat alle verkregen jokers gespeeld waren, maar Vlammetje schreef dat Nikkie nog een joker had.
Van het spel Achter je rug. Die had ik gemist...dus heb ik het nog eens even op een rijtje gezet.

Afl 1. Achter je rug.
Nikki pakt joker, Ron pakt joker = ingezet in test afl 1. Horace pakt geld (en geeft dat later terug).
Afl 2. Listig.
Ellie en Nadja (afvallers) vinden joker in de mand met stenen = allebei ingezet in de test van afl 2.
Afl 2. Lasergame.
Peggy pakt joker op naam van Horace (afgevallen) e/o Tygo doet hem in de kist. Horace heeft hem ingezet in test afl 2.
Patrick, blijkt uit zijn biecht, heeft ook een joker. Heeft hij die zelf gepakt of iemand anders? Hij doet er een beetje lacherig over. Is dat "wat moet ik ermee?" (als mol) of "Ja, die heb ik toch maar gepakt?" (als kandidaat). In elk geval zet hij hem in bij test afl 2.
Afl. 2 Vragenvuur.
De zwarte vrijstelling komt niet in het spel omdat Patrick kiest voor het geld.
In afl 3 en 4 zijn er geen troeven gepakt (althans niet zichtbaar).

Dus
Peggy - waarom een joker van iemand anders pakken?
Nikki - waarom joker nog niet ingezet?
Patrick - zwarte vrijstelling blokkeren omdat je zelf je joker nodig had?

Citeer Reageer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Re: Troeven

Citaat van Snuffel:
Ik dacht dat alle verkregen jokers gespeeld waren, maar Vlammetje schreef dat Nikkie nog een joker had.
Van het spel Achter je rug. Die had ik gemist...dus heb ik het nog eens even op een rijtje gezet.

Afl 1. Achter je rug.
Nikki pakt joker, Ron pakt joker = ingezet in test afl 1. Horace pakt geld (en geeft dat later terug).
Afl 2. Listig.
Ellie en Nadja (afvallers) vinden joker in de mand met stenen = allebei ingezet in de test van afl 2.
Afl 2. Lasergame.
Peggy pakt joker op naam van Horace (afgevallen) e/o Tygo doet hem in de kist. Horace heeft hem ingezet in test afl 2.
Patrick, blijkt uit zijn biecht, heeft ook een joker. Heeft hij die zelf gepakt of iemand anders? Hij doet er een beetje lacherig over. Is dat "wat moet ik ermee?" (als mol) of "Ja, die heb ik toch maar gepakt?" (als kandidaat). In elk geval zet hij hem in bij test afl 2.
Afl. 2 Vragenvuur.
De zwarte vrijstelling komt niet in het spel omdat Patrick kiest voor het geld.
In afl 3 en 4 zijn er geen troeven gepakt (althans niet zichtbaar).

Dus

Ik had me eigenlijk afgevraagt over die joker van Nikkie: in Meesterwerken lijkt Tygo iets uit de stenen te pakken terwijl hij en Nikkie aan het wachten zijn. Ik weet niet of hij iets daadwerkelijk gepakt heeft, maar zo ja, ik vroeg me af of dit misschien Nikkie's joker was.

Gewijzigd op 29 september 2020 om 12:22 uur.

Citeer

Linda78
6 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Ik vraag me af waarom het nu ineens troeven genoemd worden en geen jokers?

Citeer

chihiro
4 jaar lidVerdenkt Erik

Citaat van Snuffel:

Dus

Nikkie wacht tot ze de joker nodig heeft. Bij de test van aflevering 4 is deze nog steeds niet ingezet, omdat haar verdachten afvallen en ze maar weinig verdachten over heeft, en vaak met haar Molverdachten is samen geweest tijdens een opdracht.

Citaat van Linda78:
Ik vraag me af waarom het nu ineens troeven genoemd worden en geen jokers?

Aangezien groene en zwarte vrijstellingen ook troeven zijn. En om aan te geven dat er iets te vinden viel tijdens de opdracht Steenrijk, maar niet precies wat.

Citeer

Snuffel
4 maanden lidVerdenkt Splinter

Nog steeds geen nieuwe troeven in het spel gebracht. Maar een helikopter vind ik een prima alternatief!
Wie heeft die troef in handen? De vrolijke vliegers of de zoekende zeevaarders?
De grootste troef voor de mol: zo min mogelijk mensen die een groen scherm (van elkaar) te zien krijgen.

Citeer

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Lakshmi

Citaat van Snuffel:
Nog steeds geen nieuwe troeven in het spel gebracht. Maar een helikopter vind ik een prima alternatief!
Wie heeft die troef in handen? De vrolijke vliegers of de zoekende zeevaarders?

Leonardo da Vinci ontwierp een soort helicopter. MichelANGELo is gedeeltelijk naar een vliegende wezen genoemd en er was engel graffitti op de muur tijdens de laser opdracht in afl. 2. Ik zou zeggen dat het is beter om vrolijk te kunnen vliegen.Knipoog

Citaat:

De grootste troef voor de mol: zo min mogelijk mensen die een groen scherm (van elkaar) te zien krijgen.

Ja. Indien nodig, wil je als mol dat de kandidaten jou "groene" scherm te zien krijgen of wil je echter vrijgesteld worden zodat alleen twee kandidaten over blijven van de 4 in Piombino. Wat de executie van aflevering 4 betreft, dat was geweldig voor de mol.

Gewijzigd op 9 oktober 2020 om 15:05 uur.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.