De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Algemeen » Leader

Gringa
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Leader

Ik weet niet of dit een hint is, maar tijdens het kijken viel het me op dat na Charlotte zie je een grot, na Marije zie je een joker (ie, dolblije), na Florentijn zie je een trein, en na Lakshmi hoor je Trust Nobody.

Nederlands is niet mijn eerste taal, dus ik probeerde te achterhalen of dit ook bij de andere kandidaten van toepassing zou kunnen zijn...deze zijn wat zwak, maar misschien zie ik dingen over het hoofd?
Na Splinter zie je een flinter (misschien oud NLs? voor dun reepje) op een truck.
Na Remco een kamer die lijkt twee van alles te hebben: duo? Of een nummer misschien: numero?
Na Renée zijn er leger truck: armee?
Na Joshua is er een ballerina te zien.
Na Erik veel ramen: misschien iets met blik/ aanblik?
Na Rocky branden een paar stokjes: een fikkie?

Ik ben ervan overtuigd dat tenminste elke kandidaat krijgt een beeld dat rijmt op of eindigt met dezelfde klank als zijn/ haar naam. Geen idee waarom. Misschien gebeurt dit ook tijdens de afleveringen?

Ergens las ik dat Splinter oa ook een dichter zou zijn, maar ik heb geen idee welke gedichten hij geschreven zou hebben en of ze rijmen. Ik ga ervan uit, met zo veel musici, dat tenminste een van hun iets rijmends zingt. En verder, de Joker lacht (ha ha ha) en blije rijmt op Marije.

Citeer Reageer

Nette
2 jaar lid

Re: Leader

In de leader zie je na Charlotte een grot. Het lijkt erop dat in de donkere ingang van de grot een gezicht zichtbaar is. Ook een paar beelden later, in de grot, lijkt in het donker een gezicht (vaag) te zien.
Misschien is het onderdeel van een opdracht die nog gaat komen, of...?

Citeer

Danoontje88
3 jaar lid

Citaat van Gringa:
Ik weet niet of dit een hint is, maar tijdens het kijken viel het me op dat na Charlotte zie je een grot, na Marije zie je een joker (ie, dolblije), na Florentijn zie je een trein, en na Lakshmi hoor je Trust Nobody.

Nederlands is niet mijn eerste taal, dus ik probeerde te achterhalen of dit ook bij de andere kandidaten van toepassing zou kunnen zijn...deze zijn wat zwak, maar misschien zie ik dingen over het hoofd?
Na Splinter zie je een flinter (misschien oud NLs? voor dun reepje) op een truck.
Na Remco een kamer die lijkt twee van alles te hebben: duo? Of een nummer misschien: numero?

Ik ben ervan overtuigd dat tenminste elke kandidaat krijgt een beeld dat rijmt op of eindigt met dezelfde klank als zijn/ haar naam. Geen idee waarom. Misschien gebeurt dit ook tijdens de afleveringen?

Ergens las ik dat Splinter oa ook een dichter zou zijn, maar ik heb geen idee welke gedichten hij geschreven zou hebben en of ze rijmen. Ik ga ervan uit, met zo veel musici, dat tenminste een van hun iets rijmends zingt. En verder, de Joker lacht (ha ha ha) en blije rijmt op Marije.

Goed gevonden! Nu is Remco lid van het ''duo'' Veldhuis & Kemper, dus dat is, zoals jezelf al zei, de link met alles dubbel in de kamer. Hoe dit alles in te passen als hint naar de mol? Geen idee.

Citeer

molletje1985
4 jaar lid

Citaat van Gringa:

Ik heb ook even op een rijtje gezet wat me opviel

BEGIN
Berg
Kasteel, tuin
Splinter = hout (wat een splinter veroorzaakt)
Charlotte = grot en ‘wat hoor je, wat voel je, wat weet je’
Remco = jokerkaart (Veldhuis en Kemper hadden een single met de naam 'Kaartenhuis')
Renee = vliegtuig (verwijzing naar fokker)
Joshua Nolet = ballet en ‘geen geluid’
Marije = Roulette en joker en 'haha'
Erik = Gevangenis
Rocky = vuur, stokkie? Knipoog
Florentijn = trein
Lakshmi = EINDE

Gewijzigd op 24 januari om 16:56 uur.

Citeer

Corlijn
4 maanden lidVerdenkt Charlotte

Een nog veel duidelijkere hint uit de leader:

De enige 'kandidaat' die niet de camera blijft inkijken tijdens de leader is Charlotte. De mol kan de kijker niet recht aankijken, de kandidaten wel... daarom kijkt Charlotte weg...

Citeer

mollaria
7 jaar lidVerdenkt Charlotte

Heb ik het me verbeeld dat de jokerlach in de leader deze aflevering anders was dan voorheen? Als dat geen verbeelding was, wat zou het dan betekenen? Mijn insziens was ie hoger en korter dan de andere keren.

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.