De identiteit van de Mol is bekend
Winnaar gaat naar huis met 17.750 euro.
Locatie bekendgemaakt
Wie is de Mol? 2016 opgenomen in Dominicaanse Republiek
Jubileum-seizoen van Wie is de Mol? in Italië
Het spel wordt gespeeld door tien oud-kandidaten
Je kunt het Molboekje van seizoen 21 hier bestellen!
Bestel nu, dan heb je hem als eerste in huis!
Wie is de Mol? Bordspel pocket edition
Speel Wie is de Mol nu ook onderweg!

Laatste afleveringen

• Aflevering 10:  De ontknoping
  • Aflevering 9:  Kaarsrecht
  • Aflevering 8:  In één klap
  • Aflevering 7:  Aanwijzing

Forum

Topic toevoegenForum » Afleveringen & opdrachten » Algemeen » Koffietunnel :)

»

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Koffietunnel :)

Hopelijk met goedkeuring van Frank, inmiddels toch traditie, open ik dit keer een koffietunnel.
Even een bakkie met wat lekkers erbij, voor de mensen die tunnelloos over het forum struinen.

Proost!

Citeer Reageer

Snuffel
9 maanden lidVerdenkt Splinter

Re: Koffietunnel :)

Ha eindelijk, koffie! Even was de warme chocolademelk favoriet, maar doe mij nu maar weer een cappuccino.
Voor de liefhebbers heb ik donuts klaargezet.

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Precies het juiste moment, nog steeds redelijk tunnelloos en zin in koffie. Dit jaar wat minder fanatiek hier maar hopelijk geeft de cafeïne een xtra boost!!!!

Citeer

mmhmjanssen
8 jaar lidVerdenkt Charlotte

Doe mij maar iets sterkers, bijvoorbeeld een anijslikeur Glimlach

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van mmhmjanssen:
Doe mij maar iets sterkers, bijvoorbeeld een anijslikeur Glimlach

Ah, als we onze favoriet mogen indienen....... ik zit nu toevallig aan de mezzacorona (witte wijn) Knipoog

Citeer

Paatchoo
6 jaar lidVerdenkt Renée

Ben benieuwd wanneer de Belgische Mol weer gaat beginnen. Met onbekende deelnemers en een stuk beter in elkaar gezet. Kijk daar eigenlijk meer naar uit dan het Nederlandse seizoen

Citeer

Vpeetje
3 jaar lidVerdenkt Splinter

Citaat van Paatchoo:
Ben benieuwd wanneer de Belgische Mol weer gaat beginnen. Met onbekende deelnemers en een stuk beter in elkaar gezet. Kijk daar eigenlijk meer naar uit dan het Nederlandse seizoen

Ik ook

Citeer

mmhmjanssen
8 jaar lidVerdenkt Charlotte

Citaat van Paatchoo:

Volgens Gilles De Coster gaat dat in het voorjaar beginnen. De opnames zijn al heel lang geleden afgerond, dus ik verwacht dat ze op hetzelfde moment gaan beginnen dan vorige jaar. Dat betekent dus dat we meteen door kunnen.
Helemaal mee eens dat de Vlaamse versie een stuk beter in elkaar zit. Veel meer diepgang in de opdrachten en vooral, ook veel beter uitgelegd, dankzij de infographics. In het begin van het NL seizoen zag ik er een paar (o.a. bij de schilder opdracht, maar daarna bleven ze weer weg. Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld bij de In Vuur En Vlam opdracht even een plaatje te maken waarop de lijnen met de kokers, het vlot en de lijnen naar de kandidaten te zien zijn.

Maar bovenal, de opdrachten worden getest op uitvoerbaarheid en de benodigde tijd. Neem nou de Zinvol opdracht. Een half uur is hier belachelijk kort. Ik denk dat je zelfs zonder Mol misschien wel anderhalf uur nodig hebt om de 5 zinnen van 12 woorden te maken. Want er zit niet alleen heel wat denkwerk in om de juiste zinnen te vinden, ook de uitvoering kost dan nog heel wat tijd. Zo jammer dit, want ik vond het anders best wel een leuke opdracht, zeker als die zinnen ook nog eens een aanwijzing zouden bevatten.

Gewijzigd op 20 februari om 12:41 uur.

Citeer

Paatchoo
6 jaar lidVerdenkt Renée

Citaat van mmhmjanssen:
Citaat van Paatchoo:

Volgens Gilles De Coster gaat dat in het voorjaar beginnen. De opnames zijn al heel lang geleden afgerond, dus ik verwacht dat ze op hetzelfde moment gaan beginnen dan vorige jaar. Dat betekent dus dat we meteen door kunnen.
Helemaal mee eens dat de Vlaamse versie een stuk beter in elkaar zit. Veel meer diepgang in de opdrachten en vooral, ook veel beter uitgelegd, dankzij de infographics. In het begin van het NL seizoen zag ik er een paar (o.a. bij de schilder opdracht, maar daarna bleven ze weer weg. Hoe moeilijk is het om bijvoorbeeld bij de In Vuur En Vlam opdracht even een plaatje te maken waarop de lijnen met de kokers, het vlot en de lijnen naar de kandidaten te zien zijn.

Maar bovenal, de opdrachten worden getest op uitvoerbaarheid en de benodigde tijd. Neem nou de Zinvol opdracht. Een half uur is hier belachelijk kort. Ik denk dat je zelfs zonder Mol misschien wel anderhalf uur nodig hebt om de 5 zinnen van 12 woorden te maken. Want er zit niet alleen heel wat denkwerk in om de juiste zinnen te vinden, ook de uitvoering kost dan nog heel wat tijd. Zo jammer dit, want ik vond het anders best wel een leuke opdracht, zeker als die zinnen ook nog eens een aanwijzing zouden bevatten.

Het is precies wat jij zegt inderdaad. Het “niet te doen” karakter van de opdrachten is in Nederland wel erg hoog. Ik heb het in meerdere topics al gezegd, al heb je een groep vrienden zonder mol dan is het onmogelijk de opdrachten allemaal 100% te laten slagen. Dan is het voor een mol ook niet moeilijk om de pot laag te houden. Aangezien er toch nauwelijks geld wordt verdiend. Het is een stuk moeilijker om geld te verliezen als opdrachten ook worden beloond als ze 50% zijn voltooid of 75%. Maar ik kijk dus erg uit naar de Belgische versie. Te meer omdat de presentator daar zich ook gewoon mengt onder de kandidaten dat vind ik wel wat hebben.

Citeer

Geralda
8 jaar lidVerdenkt Renée

Volgens mij is Vier veranderd van naam of eigenaar. Hopelijk kunnen we straks gewoon kijken en zit het niet achter een of andere decoder. Weet een van jullie daar iets van? Heb er wel enorm veel zin in.
En eens met jullie wat betreft het verschil in de opdrachten tussen WIDM en Belgische Mol.

Maar dit seizoen vond ik een aantal opdrachten wel beter dan in 2020 en daarvoor. Bij WIDM ontstaat altijd chaos door de tijdsdruk. Daardoor hoeft de mol niet erg zijn best te doen. Er is nauwelijks overleg over aanpak en strategie, het is vooral gaan met die banaan.

Citeer

Maaikepaaik
5 jaar lidVerdenkt Rocky

Op zich wel een leuk seizoen zo, helemaal met de zweefvliegtuigen deze avond. Mijn hemel. Glimlach
Hier stond ook de mezzacorona op tafel @Geralda, dus proost!

Morgenochtend weer heerlijk cappuccino. Ik zorg dat de kopjes hier weer klaarstaan. Thanks voor de donut @Snuffel!

Citeer

Reactie toevoegen

Je kunt geen reactie toevoegen omdat je niet bent ingelogd.